Kako jakoj njemačkoj automobilskoj industriji prijete veće carine na izvoz u SAD, njemačka kancelarka Angela Merkel je prošlog četvrtka rekla kako će podržati sniženje carina EU na uvoz američkih automobila.
„Ako sutra dođe do povećanja carina, kao u automobilskoj industriji, naša bi reakcija trebala biti jedinstvena i snažna kako bi pokazali da je Europa ujedinjenja i suverena sila“, rekao je francuski ministar financija Bruno Le Maire.
„Više nije pitanje hoće li biti trgovinskog rata, rat je već počeo“, dodao je na gospodarskoj konferenciji u Aix-en-Provence.
Američki predsjednik Donald Trump uveo je početkom lipnja carine od 25 posto na uvoz čelika i aluminija iz EU, Kanade i Meksika. Kasnije je dodatno podigao tenzije zaprijetivši da će nametnuti 20 posto carina na uvoz svih automobila proizvedenih u EU, što bi oborilo trenutne poslovne planove prodaje automobila u SAD-u.
„Neka se zna da ćemo, ako budemo napadnuti, reagirati zajednički i čvrsto“, rekao je Le Maire.
SAD trenutno obračunava carinu od 2,5 posto na uvezene osobne automobile iz EU i 25 posto na uvezene kamione. EU, pak, naplaćuje 10 posto carina na uvoz američkih automobila.
Prema pravilima Svjetske trgovinske organizacije (WTO), EU ne može smanjiti uvozne carine samo za američka vozila, već bi ih trebala smanjiti za sve članice WTO-a.
Zbog manje izloženosti američkom tržištu, francuska automobilska industrija bila bi manje pogođena američkim carinama, no u slučaju spuštanja europskih carina, morali bi se suočiti s jakom konkurencijom azijskih proizvođača, a to je vjerojatnost koja brine francusku vladu.