Iz zagrebačke agencije Ban Tours, koja je i službena agencija Hrvatskog nogometnog saveza (HNS), doznaje se da su u potpunosti rasprodani charteri za pojedinačne utakmice grupne faze natjecanja, kao i za boravak u Rusiji tijekom odigravanja utakmica protiv Nigerije i Argentine.
"Ostao je tek manji broj slobodnih mjesta za odlazak na posljednje dvije utakmice u grupi, točnije za one Hrvatske protiv Argentine i Islanda", kažu iz Ban Toursa.
I pulska turistička agencija Uniline je, po riječima njezinog predsjednika Uprave Borisa Žgombe, sto posto popunila charter letove za sve tri utakmice Hrvatske, u Kalinjingradu, Nižnjem Novgorodu i Rostovu.
"Dobro je što u tim gradovima postoj zračne luke, što olakšava postavljanje chartera, koji su za ovakve situacije iako ne jednostavan, ali isplativ poslovni pothvat. Svi nam chateri polaze iz Zagreba i jednodnevni su, što znači da se ljude odveze i poslije utakmice vrati doma, a to je i najjeftinija i najpraktičnija varijanta za mnoge navijače", kaže Žgomba.
Dodaje da na svakom charteru imaju 150 do 160 putnika, kao i da se cijena kretala od oko pet do sedam tisuća kuna, ovisno o udaljenosti od Hrvatske do ruskih gradova u koji se leti.
Za razliku od velikog zanimanja za charter letove, za najam automobila i kombija putem rent a car Europcara, za što Uniline ima franšizu u Hrvatskoj, nisu zabilježili neko značajnije zanimanje, možda tek desetak vozila, što je, kaže Žgomba, znatno manje nego je bilo za primjerice Svjetsko nogometno prvenstvo u Francuskoj, kada nisu mogli zadovoljiti potražnju.
To, po ocjeni Žgombe, ima veze s udaljenošću Rusije i time što ta zemlja nije toliko pokrivena osiguranjem za vozila kao neke druge europske.
Ipak, da zanimanja navijača ima za najmom vozila kojima će iz Hrvatske u Rusiju na nogomet pokazuju podaci prodaje rent a car agencije Carwiz.
"Zanimljivo nam je da smo u posljednja dva tjedna doživjeli svojevrsni 'boom' najma vozila koja će u Rusiju i nazad u Hrvatsku, jer je u tom razdoblju zabilježeno 15-ak rezervacija kombi vozila te više od 30 osobnih vozila. Ne čudi nas zapravo to zanimanje, jer iako dulje vremenski, u automobilu ili kombiju navijači mogu podijeliti troškove puta, pa im troškovi budu manji", ističu iz Carwiza.
Dodaju da takav oblik najma svakako osigurava značajnu uštedu, ali i tehničku sigurnost vozila i osiguranja pri grupnim putovanjima.
"U usporedbi s odlascima naših navijača na prethodna prvenstva u Austriji i Švicarskoj, pa i još davnije u Francuskoj, zanimanje za organizirana putovanja i najam vozila je za Rusiju otprilike isti, jer se uvijek radi manje-više i o istom broju navijača koji si mogu priuštiti ne samo novčano nego i zbog posla i drugih obveza odlaske na tako velika natjecanja zbog kojih su i cijene u destinacijama gdje se održavaju uvijek više nego inače", ističu iz Carwiza.
Agencija Atlas u ponudi je imala charter aranžmane bez noćenja, ali s vodičima, obilascima gradova i transferima, što se, kako kaže voditeljica komunikacija u toj agenciji Nikolina Frklić, vrlo brzo rasprodalo, pogotovo za utakmicu protiv Nigerije u Kalinjingradu, koja je zbog blizine i cijene bila i najatraktivnija.
"Za nogometno najzanimljiviju utakmica Hrvatska-Argentina u Nižnji Novgorodu također smo rasprodali aranžmane bez noćenja, dok se još pokoje mjesto može naći na programu s dva noćenja", otkriva Frklić, ocjenjujući da je zanimanje za te programe bilo veliko, kao i da upiti još dolaze.
Slijede novi aranžmani, ako Hrvatska prođe dalje
Iz svih tih agencija poručuju da su spremni, ako Hrvatska prođe u daljnji krug natjecanja, ponuditi i nove programe, jer će zanimanje za organizirane odlaske putem agencija sigurno tada porasti.
Slažu se i u procjeni da će na prve tri utakmice za Hrvatsku navijati ukupno nekoliko tisuća navijača iz Hrvatske, ali i da ih zapravo može biti i znatno više, jer su Hrvati u inozemstvu, kao i drugi ljubitelji hrvatskog nogometa iz drugih zemalja u tim zemljama mogli doći do ulaznica.
Vjeruju da će se, kao i na svakom velikom natjecanju, ulaznice moći kupiti i pred samu utakmicu, ispred stadiona, na 'crno', ili moguće i legalno, ako se za pojedine stadione ne rasprodaju unaprijed.
Prema podacima iz HNS-a, za svaku od tri prve utakmice Hrvatskoj je odnosno njezinom savezu i navijačima iz zemlje službeno pripalo oko 1.400 ulaznica za prvu utakmicu s Nigerijom, oko 2.100 za drugu s Argentinom i oko 2.000 za treću s Islandom, što ovisi o kapacitetu stadiona koji se u tim gradovima kreću od 35 do 45 tisuća sjedala.
Tatjana Miščančuk