Predsjednik Hrvatske diskografske udruge (HDU) Želimir Babogredac u utorak je na panel raspravi ''Suvremeni načini korištenja glazbe'' naglasio kako rezultati istraživanja ukazuju na novi izazov diskografima, ali i zaštitnicima intelektualnog vlasništva navodeći, prije svega, edukaciju i podizanje razine svijesti građana koji nisu u dovoljnoj mjeri upoznati s nezakonitošću određenih načina konzumiranja i dolaska do glazbe.
Primjerice, prema predstavljenom istraživanju, čak 44 posto ispitanika smatra legalnim skidanje glazbe s Youtubea na računalo, skoro 20 posto smatra legalnim skidanje glazbe sa stranica za hosting i dijeljenje glazbe putem torenta, a samo 34 posto njih koristi isključivo ''legalnu'' glazbu. U slučaju nedostupnosti piratskih sadržaja, prema istraživanju, većina ispitanika bi nastavila slušati glazbu na Youtubeu.
Naglašeno je i kako samo 16 posto korisnika smatra vjerojatnim da će u budućnosti koristiti plaćene servise, ali i da je čak 50,3 posto ispitanika spremno najviše 10 kuna mjesečno izdvojiti za servis za slušanje glazbe. Istovremeno, za takav je servis samo njih tri posto spremno izdvojiti između 51 i 75 kuna što je, kako je istaknuto, uobičajena cijena mjesečne pretplate. Samo jedan posto izdvojio bi više od tog iznosa.
''Hrvatsku diskografsku udrugu čini nas stotinjak poduzetnika koji smo se udružili s namjerom da proizvodimo i očuvamo blago koje nam daju naši autori i izvođači koji surađuju s nama. Stotinjak nas poduzetnika ima u svojim tvrtkama oko tri stotine zaposlenih, a stalnih suradnika preko tisuću. Iz tog razloga, a i zbog više od 100.000 fonograma koje imamo u svojim vlasništvima, obavezuje nas da se pokušamo poduzetnički oduprijeti pirateriji i lošim nametima'', istaknuo je Babogredac.
Zamjenik glavnog direktora HUP-a Bernard Jakelić iskazao je potporu udruge poslodavaca u predstavljenim planovima diskografa.
''HUP stoji na dispoziciji diskografima koji želi zaštititi svoje interese, biznise i prava'', rekao je Jakelić.
U sklopu panel rasprave govorilo se i o novim navikama slušanja glazbe na temelju predstavljenog istraživanja prema kojem više od 96 posto ispitanika sluša glazbu na radiju i internetu čineći ih najčešćim medijima za slušanje glazbe. Prema istraživanju, čak 78 posto ispitanika svakodnevno sluša glazbu na radiju, preko interneta njih 68 posto, preko pametnog telefona 48 posto, a preko ''odumirućih'' medija – cd-a i dvd-a samo 24 posto.
Prezentirani su i podaci o učestalosti slušanja i stavova građana prema glazbi prema kojima 93 posto ispitanika koristi stranice poput Youtubea na kojima se glazba može slušati besplatno, 43 posto građana posjećuje koncerte nekoliko puta godišnje te na njih troše do 300 kuna te da 42 posto ispitanika podjednako sluša domaću i stranu glazbu.
''Takozvane cajke najmanje se slušaju u Srbiji, najmanje u njihovim urbanim sredinama. Najviše se slušaju u Hrvatskoj, jer su zabranjene, a što je zabranjeno slatko je voće'', rekao je autor i glazbenik Tonči Huljić.
Istraživanje o navikama slušanje glazbe u Hrvatskoj za HDU je u ožujku provela agencija Hendal metodom online intervjua na nacionalno reprezentativnom uzorku od 800 ispitanika.