On je predstavio rad NATO-ovih agencija, koje su potpora NATO-ovim operacijama u svijetu i koje se bave dostavom hrane, transportom, medicinskim uslugama, inženjerskim servisima itd.
Naveo je da ponuđač treba poznavati NATO-ove standarde već tijekom pripreme i prije nego li konkurira za neki posao, jer kasnije neće stići to učiniti.
Vremenski okvir je važan, moramo raditi brzo, jer je naše vrijeme zatvaranja poslova kraće nego što ste navikli, rekao je, dodavši da su se NATO-ove agencije ranije kao kriterij uzimale najniže cijene za jednostavnu robu i usluge, ali da su sada važne i kvaliteta i dostava.
Potpredsjednik Hrvatske gospodarske komore (HGK) za industriju, IT, energetiku i zaštitu okoliša Tomislav Radoš ocijenio je da je Hrvatska ulaskom u NATO dobila novu poslovnu priliku.
Do sada je, kako je izvijestio, HGK izdao 80 stručnih mišljenja za potrebe prijava na NATO-ove natječaje, u registru tvrtki ima oko 190 zainteresiranih te je od ulaska Hrvatske u NATO, savez objavio više od 500 natječaja.
Suradnja s NATO-om uglavnom se povezuje s vojnom industrijom, ali ima puno prostora i za tvrtke koje se bave građevinom, prehranom, informacijskim tehnologijama, tekstilom, obućom i drugim, rekao je Radoš.
Pomoćnik ministra obrane za materijalne resurse Roman Mikulić naglasio je da je ulaskom u NATO zajamčena sigurnost i dugoročna stabilnost, kao najvažniji preduvjet nesmetanog razvoja gospodarstva. Rekao je da je hrvatska obrambena industrija jedan od najvažnijih činitelja gospodarskog razvoja.
Naveo je da je Ministarstvo obrane u početku ove godine sklopilo za potrebe Hrvatske vojske poslove s hrvatskim tvrtkama vrijedne ukupno 281 milijun kuna, što je za oko 45 milijuna kuna više nego lani.
Konferenciju "NATO i gospodarstvo" organizirali su HGK, Ministarstvo obrane i Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta.