Pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja, diljem Hrvatske održat će se niz aktivnosti kojima je cilj educirati i informirati djecu, roditelje, nastavnike i odgajatelje o važnosti medijske pismenosti, koja se, kako tvrde, smatra jednim od najvažnijih životnih umijeća 21. stoljeća.
Medijska pismenost, smatra UNICEF, služi da bismo mogli i znali koristiti medije za svoje i opće dobro, a uključuje sposobnosti pristupa, raščlambe, vrjednovanja i stvaranja medijskih sadržaja, ali i umijeća služenja medijskim i tehnološkim platformama.
UNICEF ističe kako je prihvaćeno stajalište da bi se to umijeće kod djece trebalo razvijati od trenutka kada počnu rabiti medije.
U sklopu inicijative, domaći će stručnjaci, najavljuje UNICEF, pripremiti materijale za održavanje satova o medijskoj pismenosti za djecu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama.
Knjižnice i udruge koje se bave medijskim opismenjavanjem organizirat će radionice za djecu i odrasle, a za roditelje, bake i djedove bit će, kako se navodi, izrađen kratki vodič za uporabu medija u obitelji.
Pod nazivom "Djeca upoznaju medije", u vodećim hrvatskim medijskim kućama provodit će se interaktivne radionice za učenike od petog razreda osnovne do četvrtog razreda srednje škole, napominje UNICEF i dodaje kako će djeca od samih medijskih profesionalaca učiti kako nastaju vijesti, kako mediji funkcioniraju te će i sama, uz stručno vodstvo, pripremati vlastite medijske proizvode.
Partneri projekta su Društvo za komunikacijsku i medijsku kulturu, Hrvatski filmski savez, Hrvatska radiotelevizija, Nova TV, RTL, Media servis, Večernji list, Jutarnji list, Slobodna Dalmacija i Novi list.
U obilježavanje prvih Dana medijske pismenosti u Hrvatskoj mogu se uključiti svi zainteresirani članovi društva Informacije, prijave za sudjelovanje i materijali za preuzimanje mogu se potražite na portalu www.medijskapismenost.hr.