Komisija je, kako navode iz Ministarstva, objavila pozive za podnošenje prijedloga za programe promocije europskih poljoprivrednih proizvoda u svijetu i unutar EU s ciljem podizanja razine svijesti o vrijednostima poljoprivrednih proizvoda i visokim standardima koji se primjenjuju u proizvodnji, povećanju konkurentnosti i potrošnji europskih poljoprivrednih i prehrambenih proizvoda.
Na taj se način, kako se ističe, želi podići razina svijesti o sustavima kvalitete Europske unije (EU) i njihovo prepoznavanje. Ujedno, želi se povećati tržišni udjel poljoprivrednih i određenih prehrambenih proizvoda EU-a, s posebnim naglaskom na ona tržišta u trećim zemljama koja imaju najveći potencijal za rast te ponovno uspostaviti redovne tržišne uvjete u slučaju ozbiljnog poremećaja na tržištu, gubitka povjerenja potrošača ili drugih specifičnih problema.
Iz proračuna EU u 2018. ukupno je dostupno 169 milijuna eura za promociju za sve EU članice.
"Prepoznatljivost domaćih proizvoda na zajedničkom tržištu i u trećim zemljama podiže potrošnju i kroz turističku ponudu. Ovo je prilika našim proizvođačima za promidžbu svojih proizvoda EU novcem. Hrvatska proizvodi cijelu paletu proizvoda čije je promoviranje prihvatljivo kroz ovu mjeru, pa pozivam korisnike da se prijave i iskoriste ova sredstva", istaknuo je ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić.
Na stranicama EK objavljena su dva poziva - poziv na podnošenje prijedloga za 2018. jednostavni programi, za koji je namijenjeno 95 milijuna eura i poziv za podnošenje prijedloga za 2018. programi u kojim sudjeluju više korisnika, za koji je namijenjeno 74 milijuna eura.
Financijski doprinos EU jednostavnim programima na unutarnjem tržištu iznosi 70 posto prihvatljivih rashoda, a u trećim zemljama 80 posto prihvatljivih rashoda.
Preostale rashode snose isključivo organizacije predlagateljice. Stopa sufinanciranja za programe u kojima sudjeluje više korisnika na unutarnjem tržištu i u trećim zemljama iznosi 80 posto prihvatljivih troškova.
Sufinanciranje višegodišnjih projekata usmjerenih ka pronalaženju novih tržišta i promicanju poljoprivrednih proizvoda unutar EU i na tržištima trećih zemalja započelo je u prosincu 2015. godine.