Dalić je to izjavila prilikom otvaranja prve u ciklusu stručnih edukacija za udruge za zaštitu potrošača koje organizira njeno ministarstvo, a kojoj je cilj jačanje razine zaštite potrošača i razumijevanja potrošača o tome 'gdje, kako i na koji način mogu ostvariti svoja prava'.
Kako je kazala, današnji događaj je primjer pokretanja intenzivnije komunikacije Ministarstva i svih udruga koje su registrirane kao udruge za zaštitu potrošača, a u cilju prenošenja informacija udrugama, otvaranja prostora za dijalog i informiranje o instrumentima koji u našem zakonodavstvu postoje za zaštitu potrošača.
Time se udrugama omogućuje, navela je Dalić, da i same u direktnoj komunikaciji mogu bolje pomoći potrošačima u provedbi njihovih prava.
Pritom, Ministarstvo u provedbi i zaštiti prava potrošača nudi niz mehanizama i mogućnosti putem kojih potrošači mogu prijaviti svoje primjedbe, požaliti se, pokrenuti postupak inspekcijskog nadzora u krajnjoj instanci ili iskoristiti metode alternativnog rješavanja potrošačkih sporova i ostvarivanja svojih prava, navela je ministrica.
Smatra da potrošačke udruge predstavljaju važan segment tzv. nevladinih organizacija, a između ostalog i to je razlog zbog kojeg Ministarstvo želi intenzivirati suradnju.
"Želimo da komunikacija Ministarstva sa svim udrugama bude aktivnija, a da protok informacija i edukacija bude intenzivniji nego što je bio dosad. Zaključili smo da je do sada Ministarstvo bilo poprilično zatvoreno i komuniciralo s jednim manjim brojem udruga", rekla je Dalić.
Kako je navela, trenutno ima više od 100 registriranih udruga, dok ih je oko trideset aktivno.
Dalić je pozvala i jedinice lokalne samouprave da se aktivno uključe u podršku udrugama i zaštiti potrošača. S jedne strane ih na to obvezuje zakon, napomenula je, dok je s druge njihova zadaća osigurati i pomoći potrošačima u ostvarivanju njihovih prava.
U sklopu edukacije, predstavnici ministarstva gospodarstva okupljene su upoznali s odredbama Zakona o zaštiti potrošača, kao i primjeni Zakona o alternativnom rješavanju potrošačkih sporova u praksi dok će stručnjaci iz Uprave za inspekcijske poslove u gospodarstvu održati predavanje o zaštiti prava potrošača u inspekcijskom nadzoru, temeljenom na iskustvu tržišne inspekcije.
Predviđeno je i predavanje stručnjaka iz Ministarstva pravosuđa na temu odgovornosti za materijalne nedostatke stvari i jamstvo za ispravnost prodane stvari, dok će iz Ministarstva financija održati predavanje o financijskoj pismenosti u Hrvatskoj.
Predstavnici Hrvatske narodne banke održat će, pak, predavanje o zaštiti prava potrošača, a u kontekstu korisnika usluga kreditnih institucija. Stručnjaci iz Ministarstva poljoprivrede će govoriti o općem i nutritivnom označavanju hrane, a oni iz Ministarstva zaštite okoliša i energetike o primjeni uredbe o gospodarenju komunalnim otpadom.
Naposljetku, službenici Ureda za udruge pri Vladi okupljene će pobliže upoznati s temom financiranja projekata i programa udruga za zaštitu potrošača iz javnih izvora.