Dani hrvatskog turizma (DHT) tradicionalni je godišnji skup turističkog sektora, na kojemu se i ove godine očekuje oko 1.500 sudionika u organizaciji Ministarstva turizma, Hrvatske turističke zajednice (HTZ) i Hrvatske gospodarske komore (HGK).
"Lošinj je do sada imao nekoliko velikih sportskih i drugih manifestacija s velikim brojem sudionika, no ovo je prvi puta da bude domaćin jednom velikom poslovnom skupu, koji će, nadamo se, dodatno pridonijeti i promociji kongresnih mogućnosti otoka. Svjesni smo pritom da bi bilo dobro da imamo i nekoliko većih dvorana, uz ove manje u hotelima, kao i uređenu zračnu luku, što bi sigurni smo privuklo veći broj kongresa i skupova nego do sada", kazao je Cvitković za Hinu.
Dodajući kako će DHT 'napuniti' sve hotele, pa i dio privatnog smještaja, kao i da su za sudionike pripremili i nekoliko izleta po otoku, uključujući i besplatni ulazak u svjetski poznati Muzej Apoksiomena, Cvitković smatra da će sve to biti dobro za posezonske rezultate, kojima pridonosi i oko dvije tisuće turista koji borave ovih dana na otoku.
I nakon DHT na Lošinju će ostati otvoren bar jedan veliki hotel i niz manjih objekata, kao i dva kampa, što je rijetkost u Hrvatskoj, te time otok zapravo tijekom cijele godine nudi bar tisuću kreveta, kojih ima ukupno u svim vrstama smještaja gotovo 22 tisuće, od čega najviše ili malo više od devet tisuća u kampovima, oko šest tisuća u privatnom smještaju, oko tri tisuće u hotelima, a ostalo u drugim vrstama.
Sredinom rujna dostignuti ukupni lanjski rezultati
"U svim vrstama smještaja ove godine smo imali poraste između 5 i 7 posto u odnosu na lani, popunjenost je do kraja rujna stalno bila jako visoka, a važno nam je i da smo već sredinom rujna dostigli ukupne lanjske brojke noćenja, te da smo u prvih šest mjeseci imali porast noćenja od 20 posto, što znači da smo odlično radili i iskoristili predsezonu", kaže Cvitković.
Naglašava i da je u svemu možda još i važnije da je 6 postotni porast noćenja u prvih devet mjeseci pratilo i 4 postotni porast prihoda od boravišne pristojbe te od turističke članarine od 13 posto, što, kako smatra, ukazuje da su i poslovni subjekti poslovali s dobrim rezultatima.
Najavljujući zimske programe za turiste, otkriva da će za oko mjesec dana TZ Malog Lošinja imati nove web stranice s ponudom otoka za cijelu godinu, uključujući i za Advent, koji će ove godine biti znatno bogatiji nego do sada i, kako se nadaju, dovesti i veći broj turista u predbožićno i vrijeme oko Nove godine.
Integriranjem upravljanja kvalitetom u destinaciji do kluba izvrsnosti
"Za iduću godinu u promociji pripremamo nove marketinške poruke, više ćemo koristiti digitalne kampanje i nove tehnologije, među kojima i AR (proširenu stvarnost), a prvi u Hrvatskoj počinjemo provoditi integraciju upravljanja kvalitetom u destinaciji, prvo sa edukacijama privatnog smještaja, a onda iduće godine i prema drugim poslovnim subjektima kako bi stvorili svoju knjigu standarda i klub izvrsnosti, što će gostima jamčiti kvalitetu u praktički svim proizvodima i uslugama na otoku", kaže Cvitković, dodajući da je sve to na tragu održivog razvoja turizma, za čije mjerenje na Lošinju već niz godina koriste oko 130 indikatora.
Ocjenjuje važnim i da stanovnici na otoku mogu dobro živjeti od turizma, ako se njime žele baviti, ali i od drugih djelatnosti, poput poljoprivrede na OPG-ima i drugim.