Ovogodišnje izdanje najstarijeg i najpoznatijeg hrvatskog rallyja sastoji se od 10 brzinskih ispita na pet različitih staza dužine od 155 kilometara.
Natjecanje je i ove godine dio FIA Europskog rally trofeja (ERT) i FIA prvenstva Centralno europske zone (CEZ), a boduje se i za nacionalna Prvenstva Hrvatske i Slovenije.
Croatia rally već je ove godine bio ozbiljan kandidat za ulazak u kalendar Svjetskog prvenstva, a zbog nepovoljnog termina koji mu je ponuđen u srpnju 2018. godine njegov dolazak u elitnu seriju WRC utrka prolongiran je za 2019.
Predsjednik Organizacijskog odbora Daniel Šaškin kaže da su svi preduvjeti za to ostvareni.
"Imamo više od usmene garancije, imamo pismo namjere WRC promotora i FIA-e i imamo ugovor na stolu. Na rallyu Monte Carlo u siječnju iduće godine vjerojatno ćemo doznati termine za Croatia rally 2018. koji bi trebao imati status WRC kandidata i Croatia rally 2019. koji bi trebao biti u WRC kalendaru. Ovogodišnji brzinci su izuzetno zahtjevni, naš asfalt je poznat kao jedan od najskliskijih u svijetu. Stoga će biti jako zabavno i pozivam sve da dođu pogledati najveći oktanski spektakl u Hrvatskoj."
Prošlogodišnji pobjednik Vlastimil Majerčak veliku je borbu vodio s Jurajem Šebaljem kojeg je tehnički kvar stajao plasmana.
"Imao sam problema poput Šebalja, dva put smo izletjeli sa staze i teško je izabrati gume jer je asfalt sklizat i gladak, a temperatura je visoka. Istra je lijepo mjesto za održavanje rallya, ljudi su srdačni, organizacija je dobra i jako mi je drago biti ovdje. Sviđaju mi se brzinski ispiti koji su vrlo slični prošlogodišnjima.“
Viliam Prodan trenutačno je trećeplasiran u Prvenstvu Hrvatske, a na Croatia rallyu imat će startni broj 2.
"Ove sezone imali smo dosta pehova, pa je za nas ovo prvenstvo gotovo jer ne možemo do naslova. Na Croatiu idemo vrlo ambiciozno, zanima nas pobjeda ili plasman na prva tri mjesta, sve ispod toga bilo bi razočaranje za nas."
U ime Poreča, grada domaćina 44. Croatia rallya, zamjenica gradonačelnika Nadia Štifanić-Dobrilović pozdravila je sve posade.
"Ovo je bitna manifestacija u ovom dijelu godine kad ima još uvijek puno događanja. Znamo da je ova manifestacija dobro posjećena i da ju publika rado prati. Uvijek smo sretni kad se na našim cestama sve odradi u najboljem redu i nadam se da će tako biti i ove godine, jer je sigurnost najbitnija. Ovaj rally je lijepa i zanimljiva istarska priča, a automobilistima zahvaljujem što su stigli u Istru i Poreč.
U petak, 29. rujna, posade će imati mogućnost isprobavanja svojih vozila na službenom treningu, tzv. shakedownu. Prvi brzinski ispit, Fuškulin, nedaleko od Poreča startat će u 17:29 minuta. Ciljna rampa na rasporedu je u subotu, 30. rujna u
20 sati u servisnom parkiralištu, u Partizanskoj ulici.