Njen graditelj je bio Istvan Hosszu iz Novog Sada, porijeklom Mađar, kojeg su ugledni Siščani pozvali da u njihovom gradu ostvari svoj projekt.
Istvanu Hossu je pri gradnji trokrilne jedrilice pomagao inžinjer Vladimir Tišma, a logistiku su mu osigurali gradski uglednici Petar Collusi, Đuro Noršić, Dragutin Komšek i industrijalac Mijo Popović, koji je svojim Fordom, prvim osobnim automobilom u Sisku, i povukao jedrilicu.
Na prvom uspješnom letu, kako je ostalo zabilježeno, jedrilica se zadržala u zraku 28 minuta, dosegla visinu 80 metara i uspješno se spustila na sisačkom sajmištu.
"Tim se pothvatom Sisak zaista može ponositi, iako se dosad smatralo kako je prvi let jedrilicom bio u Zagrebu, čak sedam godina kasnije, 1930. godine. Nažalost, brojne dokumente i potvrde o prvom letu u Sisku nitko dosad nitko nije prikupio, sistematizirao i objavio. Čak kada sam kolege novinare iz HTV-ovog TV kalendara upozorio da je upravo u Sisku, a ne u Zagrebu, poletjela prva jedrilica, to su zanemarili i opet u prvi plan stavljali Zagreb", rekao je u srijedu navečer na predstavljanju knjige autor Pajtlar.
Knjiga na stotinjak stranica donosi i niz drugih zanimljivosti iz područja zrakoplovstva. Jedna od njih je i let zrakoplovom ispod kupskog mosta u Sisku, jer je to bio izazov mnogim pilotima. Prvi je to učinio sisački pilot Ivica Jakovlić 1932., zatim Zlatko Šintić 1935. te Milan Korica neposredno prije Drugog svjetskog rata, sve redom iskusni sisački vojni piloti.
Knjiga također sadrži i tekstove o sisačkim jedriličarima, padobrancima i pilotima motornih zrakoplova i aeromodelarima u razdoblju od 1923. do 1955.
Knjigu su financijski pomogli Grad Sisak i sisačka Zajednica tehničke kulture.