Europska komisija ističe da će novi propisi omogućiti pouzdanija i točnija ispitivanja emisija dušikovih oksida i čestica, koji su jedan od glavnih uzroka onečišćenja zraka. Testovi će se provoditi u stvarnim uvjetima vožnje, a bit će popraćeni i poboljšanim laboratorijskim ispitivanjima. Testiranja su obavezna za sve nove modele od 1. rujna 2017. , a u razdoblju 2018-2019. postat će obavezne za sve nove automobile, a ne samo za nove modele.
"Uvođenje novog ispitivanja emisija ključni je korak u našim stalnim nastojanjima da idućih godina vozimo čišće i održivije automobile. Međutim, pred nama je još posla. Skandal s emisijama pokazao je da trebamo neovisnija ispitivanja automobila i bolji nadzor tržišta, ali i mogućnost intervencije Komisije u slučaju kršenja propisa", izjavio je potpredsjednik Komisije Jyrki Katainen.
Skandal s 'friziranjem' emisija dušikovih oksida iz VW-ovih dizelskih automobila prilično je uzdrmao ne samo Volkswagen nego i cijelu europsku autoindustriju.
"Brz prelazak na vozila s nultom razinom emisija svima nam je u interesu s obzirom na zdravstvene i ekološke rizike koji nam prijete, a ključan je i za automobilsku industriju ako želi ostati konkurentna na međunarodnoj razini. Ipak, dizelski automobili još su nam uvijek potrebni i moramo ponovno izgraditi povjerenje u tu tehnologiju. Zbog toga su pouzdanija ispitivanja za nove automobile od ključne važnosti. Kad je riječ o automobilima koji su već na cesti, države članice moraju ispuniti svoje obveze: provoditi zakone i zajedno sa svim dionicima poduzimati daljnje korake kako bi smanjile emisije postojećeg voznog parka", poručila je povjernica za unutarnje tržište, industriju i poduzetništvo Elzbieta Binkowska.
Nakon što se u rujnu 2015. otkrilo da je grupa Volkswagen upotrebljavala prilagođen softver kako bi zaobišla emisijske standarde za neke tvari koje onečišćuju zrak, Komisija je pozvala sve države članice, budući da su one odgovorne za nadzor tržišta i provedbu homologacijskih propisa, da na svojem teritoriju provedu potrebne provjere stvarnih razina emisija iz vozila i da osiguraju poštovanje prava EU-a. Komisija je, kako bi podržala te aktivnosti, razvila zajedničku ispitnu metodologiju za pronalaženje uređaja kojima se preinačuju rezultati laboratorijskih ispitivanja. Tom će se metodologijom osigurati i da rezultati nacionalnih provjera budu dosljedni.
Objavila je i obavijest sa smjernicama namijenjenima da pomognu državama članicama u procjeni upotrebljavaju li proizvođači automobila takve uređaje ili koriste druge strategije zbog kojih vozila izvan ispitivanja emitiraju veće razine emisija.