Autor fotografija i nekadašnji Pandurov suradnik, Aljoša Rebolj istaknuo je kako je riječ o redatelju koji je "uvijek znao inspirirati i od svih tražiti najviše".
Posebna je čast izlagati u impresivnom atriju palače Sponza, "na mjestu gdje se skupljala kišnica", što ima posebno značenje za Tomažov redateljski rukopis, napomenuo je.
"Voda. Njegov je teatar uvijek imao te arhetipske momente, pa je tako i u 'Medeji' na Lovrjencu vrlo važna bila voda. Bio je lovac za snovima, lovac za ljepotom, a za sve ljubitelje kazališne umjetnosti bar su neki od tih trenuka uhvaćeni za vječnost na ovim fotografijama", rekao je Rebolj.
Tomaž Pandur (1963. – 2016.) smatran je jednim od najznačajnijih suvremenih kazališnih redatelja, koji je svojim radom i suradnjom s Hrvatskim narodnim kazalištem u Zagrebu, Dubrovačkim ljetnim igrama i brojnima drugima trajno obilježio i pridonio hrvatskoj kazališnoj sceni, a velik je utjecaj ostvario i na brojnim inozemnim pozornicama. Smrt ga je prerano i iznenada zadesila u dobi od 53. godine.
Publika i danas ima snažna sjećanja na prepoznatljivu Tomaževu estetiku i kazališni jezik, a umjetnici koji su imali prilike raditi s njim sjećaju se njegovog vizionarstva te jedinstvenog procesa izgradnje kazališnog narativa i slike u upečatljive, zaokružene te uvijek nove cjeline.
Njegova "Medeja" premijerno izvedena na Lovrjencu 2012. s Almom Pricom u naslovnoj ulozi, a u koprodukciji Igara i HNK u Zagrebu, postala je predstava trajno urezana u memoriju festivalske publike.
Izložbu, koja je prvo u svibnju bila predstavljena u zagrebačkoj Kući za umjetnost i ljude Laubi, svojom su podrškom omogućili Veleposlanstvo Slovenije u Zagrebu, Web2Print, Printera i Pandur Theaters. Njezino gostovanje na 68. DLJI ostvareno je u suradnji s udrugom Arterarij.
Pubika 68. DLJI moći će je pogledati do 1. rujna, svakim danom od 18 do 22 sata.