O provedbi projekta govorili su gradonačelnik Vojko Obersnel, voditelj projekta i pročelnik Gradskog odjela za kulturu Ivan Šarar, ravnatelj Muzeja grada Rijeke Ervin Dubrović i ravnateljica Gradske uprave za kulturnu baštinu Nikolina Radić Štivić.
"Turistička valorizacija reprezentativnih spomenika riječke industrijske baštine" jest integrirani razvojni projekt utemeljen na revitalizaciji i zaštiti dvaju reprezentativnih spomenika industrijske baštine – broda "Galeb" i Palače šećerane. Sufinancira ga Europska unija s gotovo 69 milijuna kuna, tj. 85 posto, a oko 12 milijuna kuna mora se osigurati iz drugih izvora, pa je prijavljen i na natječaj Ministarstva regionalnog razvoja i fondova EU. Grad Rijeka zatražio je oko sedam milijuna kuna, a rezultat se očekuje u rujnu. Palača šećerane i brod "Galeb" bit će i dio projekta Europske prijestolnice kulture 2020. godine.
U sklopu projekta Hrvatsko muzejsko vijeće odobrilo je muzejski postav koji će nakon obnove biti u Palači šećerane i na brodu "Galeb". Palača će postati sjedište Muzeja grada Rijeke u čijem će sastavu biti i taj brod. Nakon rekonstrukcije, objekti će na 9524 metra četvorna imati kulturnu i komercijalnu namjenu - za stalne muzejske postave, povremene izložbe, kreativne radionice, ljetno kino, konferencije, smještajne kapacitete...
Kako je rečeno, radovi u Palači šećerane trebali bi početi potkraj studenoga i biti završeni u roku od 20 mjeseci. Izvedbeni projekti za "Galeb" bit će gotovi do kraja kolovoza, potkraj rujna trebala bi početi javna nabava, a radovi u siječnju 2018.
Obersnel je rekao kako se pokazalo da su odluke o kupnji kompleksa "Benčić" i broda "Galeb" bile dobre te je, spomenuvši jučerašnji sastanak s premijerom i ministrima, zahvalio premijeru što je prepoznao potrebu zajedničkog djelovanja. Potvrđeno nam je da je Rijeka EPK nacionalni projekt i da ne moramo strahovati od zatvaranja financijske konstrukcije, istaknuo je.
Barokna Palača šećerane izgrađena je 1752. godine na inicijativu tršćansko-riječke kompanije kao upravna zgrada Tvornice šećera. Obnovljena je nakon požara 1785. s baroknim interijerima, zidnim slikama i štukaturom. U 19. stoljeću služila je kao upravna zgrada Tvornice duhana, a zatim Tvornice motora "Rikard Benčić". Smatra se najkvalitetnijom baroknom palačom na istočnoj jadranskoj obali, čija je izgradnja značila početak industrijskog razvoja Rijeke.
Koncept stalnog postava ima dvije osnove. Prva se temelji na pričama koje pripovijedaju oslikane i štukaturama dekorirane dvorane, a druga na zbirkama Muzeja grada Rijeke. Stalni postav "Doba šećera i globalizacija" bit će smješten za prvome i drugom katu te je koncipiran pomoću tematskih cjelina. Na drugom katu, u velikoj dvorani i lovačkom salonu moći će se održavati kulturni događaji, a na trećemu će biti prostorije za rad kustosa i osoblja.
Motorni brod "Galeb" izgrađen je i porinut 1938. u brodogradilištu "Ansaldo" u Genovi. Od transportnog broda postao je vojni brod, pa školski, a povremeno je bio predsjednička jahta. Brod je potopljen u bombardiranju u riječkoj luci 1944., gdje je bio do 1947. godine. Njime je putovao Josip Broz Tito, a, kako je rečeno, bit će u muzej koji će posjetiteljima nuditi priču o režimu i vremenu koje simbolizira, ne samo u kontekstu bivše Jugoslavije, nego i šire, te priču o povijesti pomorstva.
Stalni izložbeni postav čine spavaonica Josipa Broza Tita i njegove žene Jovanke, sobe časnika, kupaonice, glavni salon, salon za časnike i druge prostorije koje će se obnoviti i konzervirati. Brod će ostati privezan u riječkoj luci, a program muzeja podudarat će s programskom linijom Rijeka EPK 2020 "Doba moći", koja se bavi kritičkim preispitivanjem svih totalitarizama koji su se dotaknuli Rijeke. Na brodu će se izvoditi kazališne predstave, održavati tribine, radionice i mnogi drugi kulturni događaji.