Popularni "festival u japankama", podržao je i svečano otvorio šibenski gradonačelnik Željko Burić, priopćio je festivalski press.
"Koliko je Šibenik poseban, vidite i po ovom festivalu. Otvaramo filmski festival koji večeras nema filma. S optimizmom gledam na Supertoon jer je vrlo interesantan i donosi 'šušur' na ulice i trgove. Dok nas bura ne odnese, proglašavam otvoren 7. Supertoon", rekao je šibenski gradonačelnik Željko Burić.
Organizator festivala Slave Lukarov uvjeren je kako će ovogodišnje izdanje Supertoona biti najbolje do sada iako, dodao je, kažu da je sedma godina kobna. Najavio je kako će zainteresirani u narednih šest dana, osim filmova, moći pogledati i izložbu u galeriji Krševan, posjetiti radionicu animacije ili igrati video igrice u virtualnoj stvarnosti. Lukarov je zahvalio svim institucijama koje su pružile potporu festivalu, a najviše autorima bez čijih radova, ustvrdio je, ovaj festival ne bi postojao.
Uoči svečanog otvaranja festivala, u Galeriji sv. Krševana otvorena je izložba poznatoga hrvatskog ilustratora Mirona Milića.
U službenoj konkurenciji kratkih animiranih filmova bit će prikazano 22 filma iz 16 zemalja. Neki od tih filmova osvojili su brojne nagrade i bili na najvećim svjetskim festivalima, a time, istaknuto je, Supertoon dokazuje svoju relevantnost i uživa povjerenje najvećih svjetskih autora i studija koji prijavljuju svoje radove.
Kratki studentski filmovi - nova natjecateljska kategorija
Lukarov je istaknuo kako je više od stotinu fakulteta i akademija poslalo animirane uratke svojih studenata, a riječ je o diplomskim i poslijediplomskim radovima. Tako će biti prikazana 34 filma iz 22 zemlje, a među njima bit će izabran najbolji kratki studentski animirani film.
Šibenik, kao domaćin međunarodnoga festivala djeteta, ima najmlađu publiku s najvećim očekivanjima pa zato Supertoon posvećuje posebnu pozornost dječjem programu za koji se uvijek traži stolica više. U konkurenciji dječjeg animiranog filma bit će prikazano 26 filmova iz 21 zemlje.
Supertoon je poznat i po prikazivanju animiranih video spotova iz cijeloga svijeta, pa će se tako i ove godine prikazati 50 filmova iz 29 zemalja, od kojih su neki rađeni za bendove kao Gorilas, Oasis i Circeles.
Posljednja službena kategorija je kategorija namjenskoga filma u kojoj gledatelji mogu vidjeti kako kompanije koriste animaciju za svoju promociju. U kategoriji će biti prikazano 30 reklama iz 12 zemalja, a neke od njih su rađene za svjetski poznate kompanije kao što su CNN, Red Bull, Cartoon Network i Disney.
U sklopu popratnoga programa bit će razgovora s autorima, predstavit će se škola i studij animacije, a održat će se i retrospektivne projekcije, izložbe.
Ove godine će se u sklopu festivala organizirati dvije radionice, dječja Planktoon, koju će voditi vodi Marko Zdravković, te studentska radionica VJinga i mappinga objekta Supervision koju će voditi Natko Stipaničev, na koju su pozvani studenti s hrvatskih i europskih studija animacije.
Festival traje do 21. srpnja, kada će se saznati odluka stručnog žirija i tko će osvojiti nagrade - kip Supertoonka.