Zemlje članice prihvatile su kvalificiranom većinom kompromisni tekst koji je pripremilo malteško predsjedništvo. Na temelju toga teksta Vijeće EU-a sada može ući u pregovore o konačnom tekstu s Europskom komisijom i Europskim parlamentom, koji o tome suodlučuje.
Novi prijedlog podnesen je nakon što je otkriven skandal s Volkswagenovim dizel motorima, koji su imali ugrađeni software koji je na testovima pokazivao manju emisiju štetnih plinova od stvarne.
Njemačka je konačno pristala na kompromis, očekujući da se konačni tekst može još poboljšati.Prihvaćeni tekst u odnosu na izvorni prijedlog Europske komisije znatno je razblažen. Komisija je pozdravila i tako razblaženi tekst iako su njezine ambicije bile veće.
"Dvije godine nakon skandala s emisijom ispušnih plinova i dalje doznajemo nova otkrića, nove navode i istrage. Krajnje je vrijeme da dobijemo vjerodostojan, nepropusan sustav za odobravanje vozila na tržištu. To smo dužni našim građanima kao i proizvođačima automobila koji nisu varali", izjavila je povjerenica za unutarnje tržište i industriju Elzbieta Beinkowska.
Novi propisi trebali bi osigurati bolji nadzor tržišta i veću kontrolu nad vlastima koje su zadužene za izdavanje dozvola za stavljanje na tržište EU-a određenih modela automobila.
Za razliku od Sjedinjenih Država, gdje je otkriven skandal s Volkswagenovim dizelskim motorima, u EU nema propisa kojima bi se kaznio proizvođač i obeštetili potrošači.
S obzirom na to da nema instrumenata da izravno kazni proizvođače, Komisija je otvorila postupke protiv nekih zemalja članica zbog toga što su propustile sakncionirati proizvođače i nisu osigurale da određeni modeli automobila zadovoljavaju uvjete za stavljanje na tržište.