Tom je recertifikacijom pulske Zračne luke osigurana usklađenost s najnovijim i najstrožim standardima i najboljom preporučenom praksom u području civilnog zrakoplovstva, istaknuto je na konferenciji za novinare na kojoj je direktor Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo Ante Lažeta uručio certifikat za infrastrukturu direktoru Zračne luke Pula Svemiru Radmilu.
Europska komisija je u veljači 2014. godine donijela Uredbu 139/2014 o utvrđivanju zahtjeva i upravnih postupaka u vezi s aerodromima.
Tom je uredbom Komisija definirala provedbena pravila za utvrđivanje uvjeta za projektiranje i siguran rad aerodroma koja odražavaju najnovija dostignuća i najbolje prakse u području aerodroma, a uzimajući u obzir primjenjive standarde i preporučene prakse Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva (ICAO).
Mjere predviđene uredbom temelje se na mišljenju Europske Agencije za sigurnost zračnog prometa (EASA-e), a koja je definirala osnovne infrastrukturne i operativne uvjete koje svaki aerodrom mora ispuniti u cilju izdavanja i konverzije svjedodžbe aerodroma.
Također, definiran je i rok 31. prosinca 2017. godine do kojeg svaki aerodrom u EU, pa tako i Hrvatskoj, mora završiti proces dobivanja odnosno konverzije svjedodžbe aerodroma po najnovijim standardima.
Zračna luka Pula prvi je aerodrom u Hrvatskoj koji je proces konverzije svjedodžbe aerodroma prema zahtjevima te uredbe i njenim provedbenim pravilima uspješno priveo kraju.
"To je bio iznimno dugotrajan i zahtjevan proces koji je trajao gotovo tri godine te su se praktički trebali dokazati stotine tehničkih uvjeta, a kako bi Agencija danas mogla potvrditi kako aerodrom ispunjava uvjete za infrastrukturu", istaknuo je Lažeta.
Sada, dodaje, predstoji ishođenje drugog djela certifikata koji se tiče operatora aerodroma, a kojim će se utvrditi ispunjavanje kriterija za sustav upravljanja i ostale operativne postupke u Zračnoj luci.
Inače, Hrvatska agencija za civilno zrakoplovstvo (HACZ) započela je postupak konverzije svjedodžbe aerodroma za sve zračne luke u Hrvatskoj određenim redoslijedom prema kojemu su u postupak prve krenule zračne luke Zagreb i Dubrovnik početkom 2015. godine, a zatim zračne luke Split, Pula i Zadar krajem 2015. godine. Ostale zračne luke bile su predviđene za početak postupka konverzije krajem 2016. godine.
Naglasivši kako i ovaj događaj potvrđuje da je Istra u mnogim segmentima ispred ostatka Hrvatske, istarski župan Valter Flego poručio je kako u pulskoj Zračnoj luci "ne žele štedjeti na planu sigurnosti već investirati u nju".
"Znajući prošlogodišnji porast prometa u ovoj zračnoj luci, vjerujem da je ovogodišnji cilj još ambiciozniji a ovakvi certifikati samo pomažu u ostvarivanju tih ciljeva", poručio je Flego.