HUO akciju "Znanje je najbolje osiguranje" provodi u sklopu "Nacionalnog strateškog okvira financijske pismenosti potrošača za razdoblje od 2015. do 2020. godine", koji je Vlada donijela u siječnju 2015. godine.
Povod za početak edukativne akcije je svjetski i europski tjedan novca, koji se obilježava od 27. ožujka do 2. travnja.
Cilj igre "Manje rizika, više zabave", koja ima suglasnost Ministarstva znanosti i obrazovanja, odnosno Agencije za odgoj i obrazovanje, jest razviti nove vještine i znanja kod mladih kada su u pitanju financije, upozoriti ih na potencijalne rizike i upoznati ih kako upravljati njima, što se prije svega odnosi na podizanje svijesti o važnosti osiguranja života i imovine, kao i podizanje svijesti o nužnosti dobrovoljne mirovinske štednje.
Kako ističe direktor Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO) Hrvoje Pauković, mladi u Hrvatskoj, kao i odrasli, često ne znaju dovoljno o pojmovima iz financija pa znaju donositi nepromišljene odluke, nedovoljno svjesni svojih potreba i mogućnosti.
"Želimo mladima prenijeti određena znanja kako bi postali svjesni i informirani potrošači koji će moći kvalitetno ocijeniti treba li im neki proizvod ili usluga ili ne. Mlade želimo osvijestiti kako kroz životne situacije dolaze novi rizici te da im proizvodi osiguranja mogu pripomoći u rješavanju tih situacija. Također, jedan od prioriteta je razvijanje svijesti o nužnosti dobrovoljne mirovinske štednje, jer danas ne možemo očekivati da će nam država osigurati dostojanstvenu treću životnu dob pa je iz tog razloga nužno skrbiti za starost već sada", naglašava Pauković.
Kako je kazala pomoćnica ministra u Ministarstvu znanosti i obrazovanja Sanja Putica, postoji svijest o potrebi edukacije učenika i podizanja njihove financijske pismenosti, a uvjerena je kako će ove aktivnosti doprinijeti kvaliteti financijskog obrazovanja u hrvatskim školama.
Članica Uprave Uniqua osiguranja i zamjenica predsjednika Upravnog odbora HUO-a Tatjana Račić-Žlibar upozorila je kako u Hrvatskoj u odnosu na ostale europske zemlje postoji poprilično nerazvijena svijest o prednostima osiguranja.
Pritom je navela podatke iz istraživanja koje pokazuje kako se u Hrvatskoj godišnje po stanovniku izdvaja 270 eura za osiguranje, dok primjerice u Švicarskoj to iznosi 7 tisuća eura, a u susjednoj Sloveniji gotovo tisuću eura.