"Za vinsku zemlju važna je kontinuirana promocija na potencijalnim tržištima, posebice onima u našoj neposrednoj blizini", istaknuo je tajnik Udruženja vinarstva HGK-a Igor Barbarić.
Napominje kako upravo projekt Promocija hrvatskih vina na tržištu Srbije 2016./ 2017., koji se financira iz sredstava EU-a kroz Udruženje vinarstva, točnije putem vinske omotnice za promidžbu na trećim tržištima, "može rezultirati većom prepoznatljivošću hrvatskih vina i branda Vina Croatia, ali i boljem i kvalitetnijem plasmanu putem HORECA kanala".
Na kušanju vina sudjelovat će 12 hrvatskih vinarija - PP Orahovica, Zlatan Otok, Erdutski vinogradi, Vina Matošević, Veralda, Dingač Skaramuča, Vina Belje, Kronos, Feravino, Podrumi Kolar, Iločki podrumi i Kutjevo.
Iz HGK-a navode kako je proizvodnja vina u Hrvatskoj u 2015. iznosila 94,3 milijuna litara.
U prvih deset mjeseci 2016. zabilježen je izvoz od 102.000 litara vina u Srbiju, što je gotovo jednaka količina vina u odnosu na isto razdoblje godinu dana prije.
Uvoz vina iz Srbije u prvih deset mjeseci 2016. bio je 189.000 litara, što je za 42.000 litara manje u odnosu na 2015. godinu.
Gledajući vrijednosno, hrvatska se vina u Srbiju u 2016. izvoze po prosječnoj cijeni od 5,10 eura po litri, a ukupno je u prvih deset mjeseci 2016. godine izvezeno vina u vrijednosti 520.952 eura.
Iz Srbije je u tom razdoblju uvezeno vina u vrijednosti 252.771 eura, po prosječnoj cijeni od 1,34 eura po litri.