Izložena su 22 rada nadahnuta fotografijama Romea Ibriševića koji je prije trinaest godina, u suradnji s tvrtkom Renault Nissan Hrvatska i udrugom Zelene stope, pokrenuo akciju spašavanja prirodnih ljepota od automobilskih olupina.
Ibrišević je u svom Renaultu, od milja nazvanom "Zelenko", prošao više od 200 tisuća kilometara po cijeloj Hrvatskoj i s istomišljenicima, ljubiteljima prirode, uklonio više od 15 tisuća automobilskih olupina iz nacionalnih parkova i parkova prirode, rijeka, jezera, mora, spilja, s otoka i planina.
Pritom je izvađene olupine fotografirao, što je nizu umjetnika poslužilo kao predložak za njihove radove. Svaki od njih odabrao je jednu njegovu fotografiju i ona je otisnuta na slikarsko platno, na kojemu su umjetnici ostavili vlastiti umjetnički pečat.
"Smisao akcije i izložbe je podići svijest ljudi da se u jednoj turističkoj zemlji olupine automobila ne mogu odlagati gdje se kome prohtje", istaknuo je Ibrišević, dodajući kako je tijekom proteklih godina primijetio da je ipak manje olupina, no "ne zbog toga što smo postali ekološke svjesni".
Cijena željeza na svjetskom tržištu je narasla, pa ekologiji doprinose 'trgovci' željezom, to nije ekologija, to se zove drugačije, no nas ionako ne zanima vrijedi li auto 50 ili 500 kuna, samo ne želimo da ga se ostavlja u prvom šumarku, rekao je.
Na njegov poziv prvi se, još 2011. godine, odazvao Mersad Berber, nacrtavši konje koji izvlače vozilo iz zelenila. Nakon toga su uslijedili i ostali umjetnici čiji se stil već na prvi pogled vrlo lako prepoznaje na slikama, rekao je Ibrišević.
Primjerice, Vatroslav Kuliš naslikao je uz olupine 'zeku koji traži potočić', Izvor Oreb dao im je morski 'štih', a u mediteranskom ozračju nastala su djela Stipe Nobila, Jugana Splivala i Abela Brčića.
Zdenko Bašić na sliku je doveo svoje vjerne šumske likove, stripovski rukopis ostavio je Milan Trenc, dok je Dalibor Jelavić dodao virtualnu notu boja iz snova. Miljenko Bengez svoj je tipični koloristički grad stavio iznad iskopine, a Svjetlan Junaković od olupine plavog autobusa napravio kukca.
Ana Dana Beroš dodala je olupini automobila kod jezera olupine čamaca, dok je dvojac koji je dizajnirao katalog i pozivnicu za izložbu, Bachrach&Krištofić, u zrak podigao stari žuti školski autobus.
Radove su u Medijateci izložili još Antonija Cesarec, Korana Gjalski Filipović, Ivona Jurić, Emilija Kalavaris, Milan Komljenović, Mijo Kovačić, Romeo Magaš, Željko Prstec i Ksenija Turčić.
Veleposlanica Francuske u Hrvatskoj, Corinne Meunier, rekla je na otvorenju kako joj je drago što su se umjetnici okupili oko teme okoliša te, svaki na svoj način, osvještavaju ljude o tome što se događa s prirodom i pokazuju kako mogu biti kreativni i pritom skrenuti pozornost na temu očuvanja prirode.
Marina Jelinek, direktorica komunikacija iz 'Renaulta" ustvrdila je kako je ovdje ekološki aktivizam postao umjetnost. "U radovima se vidi kako je civilizacija preživjela u umjetničkoj intepretaciji stvarnih događaja, a potpora Renaulta bila je sasvim logična, jer nam je zaštita okoliša jedan od prioriteta proizvodnji automobila", istaknula je.
Izložba je otvorena do 4. siječnja.