Istraživanje je provedeno tijekom ljeta u više od 200 različitih hrvatskih poduzeća, a rezultati su pokazali kako više od 70 posto poduzeća digitalnu transformaciju ima na svom dnevnom redu, a približno četvrtina poduzeća ima svoju digitalnu strategiju zacrtanu ili u samostalnom dokumentu ili kao dio cjelokupne strategije.
U 82 posto poduzeća koja su sudjelovala u istraživanju, digitalizacija je trenutno dio odgovornosti uprave, a za očekivati je da će u sljedeće tri godine ta brojka rasti na 85 posto, navodi se u priopćenju.
Hrvatski direktori pozitivno gledaju na digitalizaciju
Potpredsjednik u A.T. Kearney Marko Derča je istaknuo kako "hrvatski direktori imaju pozitivan pogled na digitalizaciju i smatraju kako će digitalizacija promijeniti temeljno poslovanje poduzeća."
Otprilike 60 poduzeća očekuje do 10 postotni godišnji rast prihoda, a kada su u pitanju prihodi od digitalnih proizvoda i usluga tu rast do 10 posto očekuje otprilike 30 posto poduzeća, što je još uvijek nedovoljno ambiciozno s obzirom na potencijal, kazao je.
Napominje kako se izravne i velike prilike skrivaju u unutarnjim procesima te u ostvarivanju suradnje s partnerima. U tim prilikama potrebno je iskoristiti digitalnu transformaciju za izgradnju unutarnjih kompetencija, znanja i podizanja razine agilnosti za proboj na prihodovnoj strani.
Samo 4 posto rukovoditelja u hrvatskim poduzećima očekuje kako će njihovi ukupni prihodi pasti do 10 posto, kazao je Derča te dodao kako "digitalizacija već kuca na vrata i stupanj spremnosti za nju može učiniti veliku razliku u tome hoće li poduzeće postati žrtva digitalizacije ili će pak uhvatiti njen vjetar u leđa".
Na kojem kraju kontinuuma će se poduzeće naći ovisi o digitalnoj strategiji, brzini i sposobnosti prilagodbe, poručio je Derča.
Objasnio je i kako kod 40 posto poduzeća iz istraživanja više od desetine proračuna namijenjeno je digitalnim inicijativama, no stvarni učinci nisu još uvijek vidljivi.
Područja kao što su napredna analitika, internet stvari i umjetna inteligencija mogu imati veliki transformacijski potencijal u hrvatskim poduzećima. Automatizacija proizvodnje robotima ili pak prijevoz proizvoda bez vozača koji se temelji na internetu stvari i umjetnoj inteligenciji samo su neki od načina kako poboljšati svoj vrijednosni lanac, kazao je Derča.
Napominje i kako je da bi poduzeća mogla odgovarajuće konkurirati potrebno ulagati i u aktivnosti regrutiranja te razvijanja talenata.
U hrvatskim poduzećima uključivanje zaposlenika u digitalne inicijative je još uvijek na niskoj razini, istaknuo je Derča navodeći kako petina poduzeća nije svjesna koliko je njihovih zaposlenika uključeno u digitalne inicijative, jer su iste neuređene, nepovezane i nemaju jasan cilj.
S druge strane za više od 40 posto hrvatskih poduzeća su digitalna znanja i vještine važno mjerilo prilikom donošenja odluka o zapošljavanju ili napredovanju postojećih zaposlenika.
''Digitalizacija je prvenstveno transformacija poduzeća, kulture i okoline u kojoj djeluju. Ne podcjenjujte promjene koje dolaze. Budućnost nije nesigurna. Ona je jako jasna u vezi s tim kakve promjene donosi", istaknuo je Derča.