Glavni cilj tog projekta bio je razviti suvremen kurikulum iz matematike kojim će se moći služiti i sve srednje škole u čitavoj Hrvatskoj. Cilj je bio osuvremeniti pristup poučavanju matematike novim kurikulumom za fakultativnu nastavu te razviti kapacitete za njegovu provedbu. Zagrebačka XV. gimnazija inicirala je projekt u partnerstvu sa zagrebačkom XII. gimnazijom, gimnazijom Matije Antuna Reljkovića iz Vinkovaca i gimnazijom Josipa Slavenskog iz Čakovca.
Partnerskim školama omogućena je kupnja grafičkih kalkulatora, računala i potrebnih softvera te je održana edukacija o upotrebi kupljene opreme. Projekt je trajao godinu dana, realiziran je uz potporu Europske unije iz Europskog socijalnog fonda i Operativnog programa Razvoj ljudskih potencijala u ukupnom iznosu većem od milijun kuna (1.016.019 kuna).
Projekt "Matematika između realnog i virtualnog" okupio je 30 nastavnika matematike, fizike i informatike te školske pedagoge i psihologe koji su zajedničkim snagama izradili kurikulum fakultativne nastave matematike, četiri vježbenice i priručnik za nastavnike.
Naglasak su stavili na drugačiji pristup nastavi kroz upotrebu tehnologije i poticanje učenika na samostalno istraživanje. Ukupno je objavljeno 70 materijala koji su već podijeljeni profesorima matematike u zagrebačkim gimnazijama, a uskoro će i sve škole u Hrvatskoj moći pristupiti materijalima putem internetske stranice XV. gimnazije www.mioc.hr te ih koristiti u fakultativnoj, ali i u redovnoj nastavi matematike.
Vježbenice su podijeljene po temama. Prve dvije teme obrađuju na suvremeni, drugačiji način gradivo redovne nastave matematike - Geometrija 1 i 2 te Funkcije 1 i 2. Međutim, teme iz druge dvije vježbenice - Matrice i vektori, modeliranje, statistika i vjerojatnost (vježbenica 3) te Financijska matematika, teorija grafova i optimizacija (vježbenica 4) su većim dijelom za mnoge gimnazijalce novi sadržaji.
Urednice priručnika i vježbenica su profesorice XV. gimnazije Sanja Antoliš, Aneta Copić i Eva Špalj. One su ujedno i same napisale prijavu za čitav projekt te ga uspješno dovele do kraja kao koordinatorice projektnih aktivnosti. Profesorica Špalj ističe i dojmove sa studijskog putovanja u njemački gradić Lahr:
"Posebno me dojmila igrifikacija nastave te važnost koju pridaju kognitivnim razinama, a ne samo reprodukciji". Kaže da njemački nastavnici teže većoj aktivnosti učenika, puno se diskutira i raspravlja na nastavi, svi učenici su uključeni, a didaktički materijali za nastavnike su unaprijed dostupni.
Završna konferencija projekta "Matematika između realnog i virtualnog" održana je 10. listopada u zagrebačkom hotelu Westin, a fakultativna nastava prema novom kurikulumu je krenula već ove školske godine. Zagrebačka XV. gimnazija je i inače iznimno projektno aktivna - provode samostalni projekt za darovite učenike, sudjeluju u Erasmus projektima kao koordinatori ili partneri sa Sveučilištem. "Svaki projekt motivira na daljnje učenje i razvoj novih ideja, ali i potvrdu onog što radimo", ističe ravnateljica MIOC-a Ljiljana Crnković i zahvaljuje partnerskim školama na sudjelovanju jer je, kako kaže, njihov pristup radu i motivaciji učenika obogatio projekt.