Britanska premijerka Theresa May odredila je kraj ožujka iduće godine za početak službenog procesa izlaska Britanije iz EU-a. U očekivanju tog datuma proizvođače automobila brine da Britanija ide u smjeru potpunog razdruživanja, što bi za njih značilo uvozne carine u visini do 10 posto, tumači Reuters.
"Sve dok se ne razjasni hoće li Britanija imati neograničeni pristup jedinstvenom europskom tržištu u slučaju temeljitog razdruživanja, moramo polaziti od pretpostavke da će ulagači u Britaniji biti suzdržani", ocijenio je Matthias Wissmann u izjavi poslanoj Reutersu elektronskom poštom.
"Moguće je da bi proizvodnja u novim članicama EU-a tada postala privlačnija", kazao je Wissmann, procjenjujući da bi razdoblje neizvjesnosti u tom scenariju moglo potrajati pet do sedam godina.
U nedavnom razgovoru za Financial Times Wissmann je poimence naveo Slovačku i Poljsku kao atraktivne alternativne proizvodne lokacije.
Njemačka autoindustrija u Britaniji ima 100 proizvodnih postrojenja, uključujući dobavljače, podsjeća Reuters.
Wissmann je već u lipnju upozorio da bi potencijalni trgovinski spor između Europe i Britanije zadao težak udarac toj industriji i da bi rezultirao preseljenjem nekih postrojenja.
Njemački proizvođači automobila lani su izvezli 810 tisuća automobila u Britaniju, više nego i u jednu drugu zemlju u svijetu, dok je tri četvrtine od 1,6 milijuna njihovih automobila, proizvedenih u Britaniji u 2015., izvezeno, i to većinom u zemlje EU-a, podsjetio je Wissmann.
Bivši njemački ministar prometa i moćni lobist istaknuo je ipak da je prioritet udruženja VDA očuvanje veza među preostalih 27 članica.
"Britanija je važno tržište za njemačku autoindustriju, no kohezija 27-članog EU-a i zajedničkog tržišta još je važnija", poručio je Wissmann u izjavi za Reuters.