"Ciljevi ovog projekta su veći protok putničkog prometa u jadranskom području, bolja integracija lučkog sustava sa zaleđem, zračnim lukama, željeznicom, urbanim područjima i turističkim destinacijama te povećana učinkovitost službe za putnike i promjena u ponašanju korištenja prometnih veza prema bolje održivim modelima", rekao je voditelj projekta EA SEA-WAY za tu luku Goran Kotur.
Naime, splitska Lučka uprava partner je u strateškom projektu EA SEA-WAY, vrijednom 6,66 milijuna eura, iz IPA programa jadranske prekogranične suradnje (IPA Adriatic CBC).
Proračunska alokacija splitske Lučke uprave iznosi 304 tisuće eura, od čega je 85 posto sufinancirala Europska unija, a 15 posto splitska Lučka uprava, čime su financirane i studije izvodivosti predstavljene na otvorenom danu projekta EA SEA-WAY.
Kotur je objasnio kako se izgradnja novoga međunarodnoga putničkog terminala može financirati novcem iz fondova Europske unije s javno-privatnim partnerstvom, a druga je mogućnost tzv. čista koncesija.
Kad je riječ o infrastrukturnim projektima, novac bi se, rekao je Kotur, "osigurao u operativnom programu konkurentnosti i kohezija za velike luke, odnosno luke od osobitog međunarodnog gospodarskog interesa za Republiku Hrvatsku".
Prema okvirnim troškovima, izgradnja novoga međunarodnoga putničkog terminala stajala bi 330 milijuna kuna, a projekt predviđa rekonstrukciju objekata u Gradskoj luci i obnovu bivše zgrade "Dalmacijavina", uz koju bi se izgradilo parkiralište na tri etaže.
"U zgradi bi trebao biti kongresni centar od pet etaža, ukupne površine oko 11.500 metara četvornih. U sklopu te zgrade smjestile bi se tri dvorane i hotel", navodi se u popratnim materijalima.
Također se navodi kako bi obnova Gata sv. Petra i proširenje Obale kneza Domagoja stajali oko 150 milijuna kuna, a izgradnja lučkih kapaciteta na području Stinice i Vranjičko-solinskog bazena 168 milijuna. Novoizgrađeni lučki kapaciteti bili bi namijenjeni specijaliziranim linijama samo za opskrbu otoka, trajektima i ro-ro brodovima.
Izgradnja lučkog kapaciteta na području Žnjana stajala bi 52 milijuna kuna, a bio bi namijenjen trajektnom prometu do Supetra na Braču, poglavito u ljetnim mjesecima, čime bi se rasteretio promet u Gradskoj luci i smanjile gužve u središtu Splita, objašnjava se u materijalima, uz napomenu kako aktivnosti na fizičkoj infrastrukturi u lučkim područjima obuhvaćaju studije izvedivosti zajedno s Master-planom razvoja putničkog prometa od 2016. do 2041. godine.