FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Na Filmskom festivalu u Cannesu obilježava se 25. godišnjica programa MEDIA

Autor: Zrinka Treščec

ZAGREB, 13. svibnja 2016. (Hina) - Na Filmskom festivalu u Cannesu obilježava se 25. godišnjica europskog programa MEDIA, koji je pridonio stvaranju velikog broja europskih filmova, priopćila je u petak Europska komisija.

U okviru EU-ova programa MEDIA, pokrenutog 1991., do sada je u europsku kreativnost i kulturnu raznolikost uloženo više od 2,4 milijarda eura, navodi Komisija.

Za Zlatnu palmu u Cannesu ove se godine natječe 21 film, a deset ih je financirano iz programa MEDIA, ističe. To su, među ostalim, filmovi redatelja Kena Loacha, Pedra Almodavara, Cristiana Mungiua i braće Dardenne.

U posljednjih 25 godina Zlatnom palmom, Velikom nagradom ili nagradom za najboljeg redatelja nagrađeno je 40 filmova financiranih sredstvima iz programa MEDIA, podsjeća Komisija.

Gosti Filmskog festivala u Cannesu ove će godine biti i potpredsjednik Europske komisije Andurs Ansip i povjerenik Guenther Oettinger, koji će sudjelovati u raspravama o postignućima programa MEDIA i načinima na koji se audiovizualni sektor EU-a, u kojem je zaposleno više od 1,3 milijuna ljudi, može dodatno ojačati u okviru strategije EU-a za uspostavu jedinstvenog digitalnog tržišta.

"Program MEDIA imao je ključnu ulogu u predstavljanju europskih filmova novoj publici u inozemstvu. Moramo iskoristiti taj uspjeh i s pomoću odgovarajućeg okvira EU-a poticati protok sadržaja u Europi. Digitalna postignuća izvor su mogućnosti i izazova za audiovizualni sektor. Nužno je pronaći zajednička rješenja kako bismo potaknuli legalnu ponudu na internetu i suzbili piratske sadržaje. Iznimno se veselim razgovorima s filmskim stvarateljima u Cannesu", rekao je tim povodom Ansip, potpredsjenik EK za jedinstveno digitalno tržište.

"Program MEDIA postao je oznaka kvalitete za europske filmove. Ponosan sam što je ove godine gotovo polovina filmova u konkurenciji za nagradu Zlatna palma financirano sredstvima iz programa MEDIA. Taj se program neprekidno prilagođava potrebama sektora. U lipnju ćemo pokrenuti jamstveni instrument kojim će se iznos od 121 milijuna eura staviti na raspolaganje audiovizualnim projektima u kulturnom i kreativnom sektoru, a očekuje se da će generirati više od 600 milijuna eura bankovnih kredita", rekao je Guenther Oettinger povjerenik za digitalno gospodarstvo i društvo.

25 godina programa MEDIA

Program MEDIA (kratica za francuski naziv Mesures pour Encourager le Développement de L'Industrie Audiovisuelle, Mjere za poticanje razvoja audiovizualne industrije) pokrenut je 1991. godine.

Danas je dio EU-ova programa Kreativna Europa. Svake godine njime se osigura potpora za oko 2000 europskih filmova, televizijskih serija i drugih projekata koji se digitalno distribuiraju u kinodvoranama, na televiziji ili u okviru usluga emitiranja na zahtjev.

Programom MEDIA omogućeno je osposobljavanje više od 2000 producenata, redatelja i scenarista te im je omogućeno da se prilagode radu s novim tehnologijama.

Njime se pruža potpora u početnim fazama stvaranja filma: ulaganja u razvoj i preprodukciju (npr. pisanje scenarija, financiranje istraživanja, poslovna događanja) odskočna su daska za europske filmske stvaratelje, glumce i tehničare.

Sredstva iz programa MEDIA ulažu se i u filmsku distribuciju u inozemstvu (kinematografska distribucija i usluge emitiranja na zahtjev), čime se podupire europska kulturna raznolikost, a potpora je dostupna i za titlovanje, sinkronizaciju, oglašavanje i sufinanciranje mreža kinematografa koji prikazuju europski sadržaj.

Zahvaljujući programu europska kinematografija dobila je novu publiku. U 2014. od svih kino-ulaznica u Europi njih 33,2 posto prodano je za europske filmove, što je porast s 25,4 posto u 2010. godini.

Zahvaljujući uspjehu u inozemstvu, rast bilježe i filmska industrija i tržišta u nastanku u sjevernoj, središnjoj i istočnoj Europi.

MEDIA i filmski festival u Cannesu

Od 1991. četrdeset filmova financiranih u okviru programa MEDIA nagrađeno je Zlatnom palmom, Velikom nagradom ili nagradom za najboljeg redatelja, a dodijeljena im je potpora u ukupnom iznosu od 20 milijuna eura.

U Cannesu je ove godine potporu iz programa MEDIA dobilo deset filmova od 21 koliko ih je službenoj konkurenciji. To su:

Toni Erdmann redateljice Maren Ade

Julieta redatelja Pedra Almodóvara

La Fille Inconnue redatelja Jean-Pierrea i Luca Dardennea

Ma Loute (Slack Bay) redatelja Bruna Dumonta

Rester Vertical redatelja Alaina Guiraudieja

Mal de Pierres redateljice Nicole Garcije

I, Daniel Blake redatelja Kena Loacha

Bacalaureat (Graduation) redatelja Cristiana Mungiua

Sieranevada redatelja Cristija Puiua

The Neon Demon redatelja Nicolasa Windinga RefnaProračunsk

U razvoj ili distribuciju tih filmskih djela u okviru programa MEDIA uloženo je ukupno više od 1,64 milijuna eura.

U okviru različitih programa Filmskog festivala u Cannesu te u paralelnim natjecateljskim programima kao što su Quinzaine des Réalisateurs i Semaine de la Critique nominirana su ukupno 22 filma financirana sredstvima iz programa MEDIA. U tri četvrtine slučajeva riječ je o koprodukcijama u kojima su sudjelovali producenti iz 15 europskih zemalja.

MEDIA u Hrvatskoj

Program MEDIA uložio je u Hrvatsku od 2008. do 2015. 32,58 milijuna kuna.

Film Zvizdan dobio je, primjerice, potporu za razvoj skupnih projekata u iznosu od 950.000 kuna, Zagrebdox Pro (2012.-2015.) dobio je 725.000 kuna za usavršavanje, a Zagreb Film Festival (2010.-2015.) 1.856.000 kuna, navodi se u brošuri o Hrvatskoj.

Kreativnost na jedinstvenom digitalnom tržištu

EU-ova strategija jedinstvenog digitalnog tržišta uključuje mjere za jačanje europskih kulturnih i kreativnih industrija, poboljšanje protoka sadržaja i pomoć filmskim i audiovizualnim stvarateljima da svojim djelima dosegnu širu publiku u inozemstvu. To su neki od ciljeva prijedloga o prenosivosti audiovizualnog i internetskog sadržaja te plana u području autorskog prava koji su predstavljeni u prosincu 2015. godine.

U nadolazećim tjednima Komisija će predstaviti prijedlog o ažuriranju direktive o audiovizualnim uslugama i smjernice politike u području internetskih platformi. Do kraja godine bit će predstavljene dodatne mjere za osuvremenjivanje EU-ova okvira u području autorskog prava i za uklanjanje problema piratskih sadržaja.

Komisija će u lipnju pokrenuti jamstveni instrument za kulturni i kreativni sektor kako bi pružila osiguranje financijskim posrednicima koji nude financiranje za kulturne i kreativne inicijative. Jamstvenim će instrumentom u ime Komisije upravljati Europski investicijski fond, a služit će za potporu malim i srednjim poduzećima te mikro, malim i srednjim organizacijama u kulturnom i kreativnom sektoru, navodi se u priopćenju.

(Hina) pp/xzt yzt

An unhandled error has occurred. Reload 🗙