Osnivači Nextbike su u petak u dvorani Boćarskog doma, predstavili rezultate trogodišnjeg djelovanja Nextbike sustava javnih bicikala, istaknuvši da je to jedan od najbrže rastućih 'startup' projekata u Hrvatskoj.
"Javni bicikli su sve popularniji oblik prijevoza u Zagrebu, Makarskoj, Šibeniku, Gospiću, Karlovcu i Slavonskom Brodu, što prati i Fond za zaštitu okoliša koji subvencionira projekt kako bi se omogućila cjenovno i ekološki najprihvatljivija dopuna javnom gradskom prijevozu", rekao je direktor tvrtke Sustav javnih bicikala Krešimir Dvorski, te najavio njihov novi kratki 'marketinški uradak'.
Podsjetio je kako je Nextbike nakon početaka sa šest stanica s javnim biciklima u Zagrebu, poslije tri godine rada učlanio 9.000 korisnika koji su prešli oko 300.000 kilometara i poštedjeli okoliš za gotovo 100 tona emisije ugljičnog dioksida (C02).
"Zbog doprinosa u segmentu brige za okoliš, HUP nam je drugi put zaredom dodijelio nagradu za društveno odgovorno poslovanje", kazao je Dvorski.
Korisnik koji se registrira u sustav, za 79 kuna godišnje članarine, istom se pristupnicom može koristiti u cijeloj Hrvatskoj i više od 100 gradova svijeta, primjerice u Njemačkoj, Austriji, Latviji, Poljskoj, Švicarskoj, Turskoj, Mađarskoj...
Nextbike sustav i u susjednim zemljama
Nextbike će se proširiti u 12 gradova Hrvatske, potvrdio je Dvorski dodajući da je prvi koji će svoj sustav dobiti 20. svibnja, Zadar.
"Prvi iskorak u regiju slijedi 31. svibnja s dugoočekivanim sustavom javnih bicikala u Sarajevu", potvrdio je Dvorski.
Pojašnjavajući što će biti s nextbikeom nakon pilot projekta i odluke Gradske skupštine kojom je proglašen komunalnom djelatnošću, Dvorski kaže kako se nada mogućnosti proširenja mreže.
"Nadamo se da će nam Zagreb u kojem smo pokrenuli prvi sustav u Hrvatskoj, pružiti adekvatnu podršku u daljnjem razvoju. Potencijalnih 100.000 korisnika mogli bi postati stvarnim, ako se mreže stanica prošire na barem 50 lokacija", rekao je.
Zagreb uzor održive mobilnosti i predvodeći 'bike-sharing boom'
Nextbike pripada svjetskom pokretu "sharing economy" koji zastupa ideju da ljudi ne moraju sve posjedovati, a često je zabavno dijeliti. Cilj je da Zagreb bude uzor održive mobilnosti i predvodeći 'bike-sharing boom' u Hrvatskoj.
"Ante Gustin i ja kao idejni začetnici, potaknuti strašću i entuzijazmom, s tvrtkama pokroviteljicama koje su prepoznale društveno odgovornu komponentu, gradskom smo proračunu uštedjeli više od dva milijuna kuna", rekao je Dvorski.
Izrazili su nadu da će Zagreb valorizirati rezultate projekta i osim ustupanja javnih površina pružiti i financijsku podršku "poput velikih europskih metropola koje su im uzori".
HŽ Putnički prijevoz je nextbikeu partner u integriranom javnom prijevozu čiji putnici uživaju 150 minuta besplatne vožnje svaki dan, 365 dana u godini.
"Uz postojeću tehnologiju, novi Nextbike Smart Bike dolazi i kao električni bicikl najnovije generacije, ima pametni sustav za zaključavanje i GPS sustav te čeka nove gradove koji ulažu u održivu mobilnost", ističe Dvorski, dodajući da Nextbike omogućava povoljniji, zdraviji, brži i najzabavniji prijevoz.
Savez društvo naša djeca pozdravio je projekt u ime prijatelja djece koji potiču sigurnije ulice, kao i Darinka Jug izaslanica zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića, Tena Šarić iz udruge Sindikata biciklista i Gordan Kožulj ispred organizatora Europskih sveučilišnih igara i drugi.