Dosadašnji rad centra predstavila je ravnateljica NCVVO-a Maja Jukić te istaknula kako NCVVO planira strategije i metodologiju provođenja ispita i vanjskoga vrjednovanja u obrazovanju te provodi znanstvenoistraživački rad u području edukacijskih mjerenja i vanjskoga provjeravanja znanja, vještina i ostalih kompetencija.
NCVVO izrađuje banke zadataka, konstruira testove i ostale ispitne materijale, napomenula je dodavši i kako izrađuje i publicira ispitne kataloge i utvrđuje standarde vrjednovanja znanja, vještina i ostalih kompetencija te izrađuje i publicira radne materijale i priručnike za pripremanje ispita.
Podsjetila je i kako organizira te provodi sve vrste ispita temeljenih na nacionalnim standardima uključujući i državnu maturu te izdaje potvrde i svjedodžbe o položenim ispitima, a također surađuje i usklađuje rad s međunarodnim certifikacijskim centrima i organizacijama.
Po riječima ravnateljice, NCVVO organizira provođenje međunarodnih ispita i međunarodnih komparativnih analiza u obrazovanju, provodi vanjsko vrjednovanje u osnovnim i srednjim školama te drugim ustanovama koje se bave profesionalnim obrazovanjem i usavršavanjem.
Dodala je i kako centar analizira, statistički obrađuje i objavljuje rezultate ispita i vanjskoga vrjednovanja obrazovanja te da na temelju evaluacijskih analiza daje prijedloge Ministarstvu znanosti, obrazovanja i športa za trajno unaprjeđivanje kvalitete obrazovanja.
Naglasila je kako provodi i savjetodavni rad u školama, odnosno pomaže im u samovrjednovanju i razvoju temeljenom na rezultatima standardiziranih testiranja, organizira seminare za nastavnike u području edukacijskih procjena, ocjenjivanja i vrjednovanja napredovanja učenika, kao i seminare za vanjske suradnike Centra u procesu pripreme i provođenja ispita za predmetna povjerenstva, vanjske ocjenjivače, i autore ispitnih zadataka.
Ravnateljica je napomenula kako centar razvija i održava informacijski sustav te tiska i objavljuje dokumente i publikacije iz područja vanjskoga vrjednovanja te obavlja i druge poslove u svezi s provođenjem nacionalnih ispita i vanjskog vrjednovanja u obrazovanju.
Ocijenila je kako je misija centra valjano i objektivno praćenje i vanjsko vrednovanje nacionalnoga odgojno-obrazovnog sustava u suradnji s dionicima radi definiranja i unapređenja kvalitete odgoja i obrazovanja.
U obavljanju poslova iz svoje djelatnosti, koje obavlja isključivo samostalno, Centar surađuje sa znanstvenim, odgojno-obrazovnim i drugim srodnim ustanovama te fizičkim i pravnim osobama, rekla je Jukić dodavši kako NCVVO o rezultatima svoga rada izvješćuje Vladu Republike Hrvatske i Odbor za obrazovanje, znanost i kulturu Hrvatskoga sabora.
Tijekom dvodnevne manifestacije desetak će predavača govoriti o prvom europskom istraživanju o jezičnim kompetencijama, međunarodnim istraživanjima PIRLS, TIMSS te razvoju završnih ispita na kraju obrazovnih ciklusa.
Napomenula je i kako će se razgovarati o vanjskom vrednovanju vrtića, državnoj maturi, prilagodbi ispitne tehnologije, doprinosima analize sadržaja ispita iz zemljopisa, grafičkom oblikovanju izdanja NCVVO-a, samovrjednovanju i vanjskom vrednovanju škola, usvojenosti prirodoslovnih komeptencija tijekom osnovnoškolskoga obrazovanja, analizi rezultata ispita državne mature iz biologije i kemije, primjeni novih ispitnih kataloga iz kemije i biologije, kvalitativnoj analizi ispita iz hrvatskoga jezika u osnovnoj školi, vanjskom vrednovanju eksperimentalnih programa te primjeru psihometrijske analize ispita državne mature iz matematike na višoj razini.
Prezentaciji rada NCVVO-a nazočio je i pomoćnik ministra znanosti obrazovanja i športa Momir Karin.