Od 3.851.467 opredijeljena osiguranika u obiteljskoj medicini njih 86 posto (3.304.095) tijekom 2015. godine potraživalo je neku zdravstvenu uslugu od svog izabranog doktora, navodi se u izvješću HZZO-a.
Obiteljska medicina nudi sve više usluga pacijentima, za što je lani HZZO izdvojio 1,2 milijarde kuna. Trend porasta potražnje za uslugama obiteljskih liječnika u Zavodu tumače sve većim mogućnostima liječenja i produženjem života, ali ističu i neopravdano veliki porast potražnje (28 posto) za administrativnim uslugama obiteljskih liječnika od drugih resora. Samo u 2015. napisali su 1.257.036 ispričnica i raznih potvrda,
Liječnici u primarnoj zaštiti prihvatili su niz novih mogućnosti u radu s pacijentima, o čemu, kaže HZZO, najbolje govore konkretni podaci koji pokazuju da je svaki tim obiteljske medicine u prosjeku imao 81 posjet dnevno, od čega je 27 posjeta bilo zbog pregleda, a 54 posjeta zbog neke druge potrebe. U odnosu na 2014. godinu, u 2015. godini obiteljska medicina obavila je 6,6 posto više prvih pregleda, 2,5 posto više kontrolnih pregleda, te 19,1 posto više konzultacija.
Bolja prevencija i praćenje kroničnih bolesnika
U izvješću se ističe da je trajna skrb o stabilnom kroničnom bolesniku rezultirala porastom nekih dijagnostičkih postupaka, pa je primjerice u 2015. obavljeno za 13 posto više EKG-a, 13 posto više spirometrija, 58 posto više postupaka KMAT (24-satno mjerenje arterijskoj tlaka).
Porastao je i broj preventivnih pregleda, te je u 2015. godini zabilježeno 846.724 postupka vezanih za probleme s debljinom, pušenjem, alkoholom i dijabetesom, što je 9 posto više nego u 2014., dok je za 20 posto povećano korištenje panela za kronične bolesnike (KOPB, dijabetes, arterijska hipertenzija).
Napominje se i da su neki vremenski zahtjevniji postupci (mala kirurgija, fizikalne procedure i sl.) u blagom padu (1-5 posto), što je za očekivati zbog velikog porasta broja posjeta.
Svi ti rezultati pokazuju da je u zadnje tri godine napravljen veliki korak u kojem je obiteljska medicina vratila svoju važnost u procesu liječenja pacijenta, te pokrenula reformu zdravstvenog sustava. HZZO je liječnike stimulirao da ulažu u svoje znanje i opremu, a sve na dobrobit pacijenata kako bi što brže dobili potrebnu i kvalitetnu zdravstvenu zaštitu na primarnoj razini, ističe HZZO.