Riječ je o 15. po redu Deloitovim predviđanjima u sektoru TMT-a, u kojem se posebno ističu predviđanja vezana uz virtualnu stvarnost, koja se najčešće definira kao tehnologije koje korisnika 'uranjaju' u virtualno okruženje ili kao računalno simulirano okruženje koje može simulirati fizičku prisutnost u mjestima u stvarnom ili u zamišljenim svjetovima.
U priopćenju koje je u utorak objavio hrvatski ured Deloittea se tako navodi da će tržište virtualne stvarnosti ove godine zaraditi svojih prvih milijardu dolara prihoda, od čega oko 700 milijuna dolara od prodaje hardverske opreme, a ostatak od prodaje nehardverskog sadržaja. Procjenjuje se također da će se prodati oko 2,5 milijuna primjeraka VR headsetova te deset milijuna igara za te setove.
"Premda se očekuje da će 2016. godina biti prekretnica za virtualnu stvarnost ona će se i dalje boriti da dosegne sveprisutnost pametnih telefona, osobnih računala ili televizora", navodi Kruno Škrinjar, menadžer u Deloitteovom Odjelu savjetovanja.
Dodaje i kako svjedočimo znatnom potencijalu rasta kognitivnih tehnologija, kao što je kompjutorski vid, obrada prirodnih jezika i strojno učenje. Ove godine očekuje se da će 80 od vodećih 100 softverskih tvrtki koristiti kognitivne tehnologije, šireći tako potencijal Interneta stvari, što može dovesti čak i do transformacije računalnih tehnologija kakve su nam do danas poznate. Premda kognitivne tehnologije možda neće u prvo vrijeme zaokupiti interes potrošača, dugoročno će dobivati na važnosti, i među poduzetnicima, i među potrošačima, ističe Škrinjar.
Izvješće Deloittea sugerira i da će dio tzv. milenijske generacije, oni u dobi od 18 do 24 godina, iako pripada generaciji tzv. pametnih telefona, u 2016. ipak više od ostalih dobnih skupina biti orijentirani na osobna računala.
Očekuje se i da će do kraja 2016. žene u razvijenim zemljama zauzimati 25 posto radnih mjesta povezanih s informacijskom tehnologijom, odnosno da će biti na položajima koji se vezuju uz nju, što je na razini 2015. godine, a moguć je i pad zastupljenosti.
Broj pojedinaca koji koriste usluge mobilnog plaćanja putem dodirnih zaslona na svojim mobilnim uređajima, tj. pametnim telefonima i tabletima, vjerojatno će u 2016. godini porasti za 150 posto i dosegnuti 50 milijuna redovitih korisnika.
Očekuje se i da će do kraja godine tek 0,3 posto svih korisnika mobilnih uređaja koristiti neki od blokatora oglasa.
Mobilni uređaji, pametni telefoni i tableti u ovoj će godini vjerojatno postati vodeća platforma za igrice gledano po prihodima, koji bi trebali porasti na 35 milijardi dolara, odnosno za 20 posto u odnosu na lani.
To je u skladu s očekivanih 32 milijarde dolara prihoda od računalnih igrica i 28 milijardi prihoda od igrica za konzole, što je porast za pet, odnosno šest posto u odnosu na lani, navodi se u priopćenju.
Nadalje, eSport bi globalno u 2016. trebao ostvariti prihod od 500 milijuna dolara, 25 posto više nego prošle godine. Tim putem natjecanja će pratiti gotovo 150 milijuna, što redovitih što povremenih gledatelja.
Očekuje se i da će do kraja godine broj gigabita u sekundi (Gbit/s) u povezivanju s internetom deseterostruko porasti, na deset milijuna gigabita, od čega 70 posto vjerojatno na rezidencijalne pristupne veze. Potražnju će vjerojatno potaknuti sve veća dostupnost popraćena padom cijena. Predviđa se da će do 2020. na mrežama s gigabitnim tarifama biti oko 600 milijuna pretplatnika, većina povezanih kućanstava u svijetu.
U ovoj se godini očekuje i direktna ili zamjenska prodaja oko 120 milijuna rabljenih pametnih telefona, pri čemu će njihovi vlasnici ostvariti ukupnih prihod veći od 17 milijardi dolara. Štoviše, očekuje se da će 10 posto novih vrhunskih pametnih telefona kupljenih u 2016. godini, a to su oni vrijedni 500 i više dolara, promijeniti tri ili više vlasnika prije povlačenja iz uporabe.
Deloitte predviđa i ovogodišnju razmjenu odnosno pohranjivanje 2,5 bilijuna fotografija on-line, 15 posto više nego lani, s tim da će više od 90 posto fotografija bit snimljeno pametnim telefonima, a ostatak DSLR fotoaparatima, kompaktnim kamerama, tabletima i laptopima.
Stotinu mobilnih operatora nudit će do kraja 2016. barem jedan paket glasovnih usluga, dvostruko više u odnosu na kraj i šest puta više u odnosu na početak 2015. godine, navodi se uz ostalo u priopćenju.