"Prve najave sa stranih tržišta za ovu godinu, kao i komentari partnera s međunarodnih turističkih sajmova u nizozemskom Utrechtu i austrijskom Beču proteklog tjedna su dobri. Daju optimizam za nastavak trenda rasta, a to će ove, kao i prošlih godina, osim HTZ-ovih biti rezultat i aktivnosti svih ključnih turističkih subjekata", ističe direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić.
Iako je zbog smanjenja ukupnog proračuna HTZ-a za ovu godinu i proračun za promociju od 64 milijuna kuna za 15 posto manji nego lani, Ivičić smatra da će procjene i definirana strategija oglašavanja osigurati dobre učinke svih aktivnosti koje će provoditi tijekom cijele godine.
U tijeku kampanja s porukom "Winter is great for thinking about spring"
HTZ je s promotivnim kampanjama za ovu godinu krenula još 26. prosinca prošle godine na tržištima koja imaju navike ranijeg bukiranja - Njemačka, Velika Britanija, Austrija, Poljska, Francuska, Švedska, Norveška, Nizozemska, Belgija i Švicarska - pri čemu na svima koristi poruku "Winter is great for thinking about spring" (Zima je odlična za razmišljanje o proljeću).
Na svim tim tržištima kampanje su na online i mobilnim kanalima, dok je u Njemačkoj prije par dana krenula i TV kampanja na stanicama Prosieben, RTL, Vox, SAT 1, a u tijeku je i pokretanje PR projekta "Croatian Recipe" na 11 globalnih tržišta koji obuhvaća i komunikaciju prema ključnim medijima, na društvenim mrežama Facebook i Twitter te web stranici HTZ-a.
Trenutna kampanja trajat će do kraja siječnja na navedenim tržištima, a krajem veljače i početkom ožujka kreću i tzv. PPS kampanje za promociju pred i posezone, i to na tržištima koja imaju jak potencijal i navike putovanja u predsezoni, kao što su Njemačka, Velika Britanija, Italija, Austrija, Francuska, Švedska, Norveška, Švicarska i Slovenija.
Krajem ožujka i početkom travnja kreće kampanja na svim tržištima te se, uz navedene, u to uključuju i tržišta SAD-a, Španjolske, Japana, Irske, Češke, Mađarske, Slovačke, Rusije te Ukrajine.
Za nastupe na 26 sajmova 14,6 milijuna kuna
Važan dio promocije odrađuje se i na međunarodnim turističkim sajmovima, za koje od ukupnog proračuna za promociju HTZ ove godine planira 14,6 milijuna kuna, i to za nastupe na ukupno 26 sajmova. To je jedan sajam više nego lani, ali su troškovi manji za otprilike 700 tisuća kuna.
Najviše sajmova, devet, je upravo u siječnju, u veljači ih je sedam, u ožujku pet, u travnju dva, nakon čega tek u listopadu slijedi jedan i još dva u studenom.
Prema vrsti sajmova na kojima će HTZ ove godine nastupiti, 18 ih je za široku publiku i osam specijaliziranih, od čega po tri nautička i kamping sajma te dvije kongresne burze. Zanimljivost je i da se nakon par godina stanke HTZ 'vraća' na turistički sajam ATM u Dubai, koji će biti održan krajem travnja. Novost ove godine je i nastup na sajmovima MAP u Parizu, TTG u Riminiju te na nautičkom sajmu Allt vor Sjon u Stockholmu.
Zasad nema otkazivanja sajmova zbog terorističkih prijetnji
"Niti jedan sajam na kojem HTZ planira nastupiti ove godine za sada nije otkazan, sve ide prema planovima. Nadamo se da će tako i ostati, a dobar primjer je bio i nautički sajam Salon Nautique, koji je u Parizu održan svega par tjedana nakon terorističkog napada", kaže Ivičić, dodajući kako su svi svjesni da teroristički napadi negativno utječu na volju i spremnost turista na putovanja, a i nadležne institucije putnicima preporučuju izbjegavanje većih okupljanja te dodatan i pojačan oprez.
"Hrvatska otprije ima imidž vrlo sigurne destinacije, a HTZ će nastaviti s definiranim aktivnostima koje za cilj imaju, uz ostalo, i očuvanje tog imidža. Svakako želim naglasiti da smo uvijek spremni na pošteno tržišno natjecanje, pa stoga nikako ne računamo na bolji turistički promet koji bi bio rezultat kriza koje su zadesile druge države. Kao i do sada, bit ćemo fokusirani na sebe i svoju promociju, a Hrvatska je otvorena za sve turiste i svi su dobrodošli", poručuje Ivičić.