BIOGRAD, 22. listopada 2015. (Hina) - Na najvećem nautičkom sajmu u jugoistočnoj Europi, 17. Biograd Boat Showu, koji se održava od 22. do 26. listopada, predstavlja se više od 300 izlagača.
Sajam se održava u marini Kornati, jednoj od tri najveće marine na Jadranu, a predsjednik Uprave tvrtke Ilirija Goran Ražnjević ističe kako je Biograd Boat Show ne samo najveća izložba plovila, nego i kongres nautičkog turizma u Hrvatskoj, budući da taj segment nema svoj kongres, a čini 11 posto turizma u Hrvatskoj.
S pet izlagača 2008. i jednim brodom, danas smo na više od 300 izloženih plovila, naglasio je Ražnjević.
Sajam je otvorio pomoćnik ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Igor Butorac, a samo je otvaranje kasnilo dva sata jer je ministra turizma Darka Lorencina zaustavila olujna bura kod tunela Sv. Rok.
Ministar Lorencin obišao je sajam i u izjavi novinarima istaknuo kako nautički turizma u Hrvatskoj ima sve veći značaj, a posebno veseli već tradicionalno održavanje Biograd Boat Showa.
"Hrvatska je prepoznata jer ima 1200 otoka koji pružaju mirno, ali za nautičare zanimljivo more. Nautičari ovdje imaju niz uvala i otoka koje mogu posjetiti. Nautika vrlo jasno podržava i gastronomiju, jer su nautičari poznati potrošači. Nautika ostvaruje 3-4 posto fizičkih dolazaka, ali i 11 posto prihoda od turizma", rekao je Lorencin.
Danas, prvi dan sajma predstavljen je i novi Akcijski plan strategije razvoja nautičkog turizma, koji definira programe i aktivnosti kojima bi se trebale otkloniti prepreke razvoju tog segmenta turizma.
Akcijski plan polazi od tvrdnje da je Hrvatska najpoželjnija jahting destinacija na Sredozemlju, kreirana prema mjeri čovjeka koji poštuje prirodu i okoliš, dijeleći baštinu predaka s budućim generacijama. Prema časopisu Traveler, Hrvatska je među 50 najpoželjnijih destinacija na svijetu, kazao je Siniša Horak iz Instituta za turizam.
Među općim ciljevima jahtinga ističe se dugoročno održiv razvoj i nosivi kapacitet prostora, zaštita i unapređenje prirodnih resursa, podizanje razine blagostanja stanovništva kroz prihod i zapošljavanje.
Trebamo povećati kapacitete, odnosno broj vezova, prilagoditi poreznu politiku konkurentskim zemljama. Nadalje je potrebno ustrojiti sustav potrebnih podataka i način njihova praćenja te učinkoviti sustav za upravljanje jahtingom. Moramo uvoditi 'zelene' tehnologije i inovacije u razvoj ponude i upravljanje, unaprijediti promociju, podići razinu vještina i kompetencija dionika, ustrojiti učinkovit sustav zaštite okoliša i prirode. Moramo i povećati potrošnju jahtaša i prihoda od jahtinga, ali i sigurnost plovidbe i spašavanja na moru. Kroz sve to trebala bi se povećati domaća proizvodnja plovila i opreme za plovila, objasnio je Horak.
Ove godine na sajmu je 305 izlagača s više od 300 plovila, zbog čega je sagrađen novi ponton u sjevernoj marini. Bit će predstavljeni i katamarani i trimarani, koji su hit u čarter ponudi.
Na svečanom otvaranju dodijeljene su i nagrade HGK - Turistički cvijet. Najbolja čarter agencija je Angelina Tours iz Biograda. U konkurenciji malih marina najbolja je Olive Island Marina iz Sutomišćice na Ugljanu, u konkurenciji srednjih marina ACI Marina Opatija Ičići, a najbolja velika marina je D - Marin Marina Dalmacija Sukošan - Bibinje.