"Više od 90 posto propisa koji uređuju područje prometa donosi se u Bruxellesu, a uz nacionalne propise postoje još i stotine međunarodnih konvencija. Riječ je o ogromnom zakonodavnom području koje je potrebno poznavati ako se želi opstati na kompetitivnom europskom tržištu transportnih usluga", kazala je Nikoleta Radionov, predsjednica Organizacijskog odbora konferencije Intranslaw 2015.
Dodala je da je praksa pokazala da je informiranost u tom području nedovoljna, gotovo nepostojeća, što je pogubno za dugoročnu konkurentnost transportnog sektora, koji je od strateškog interesa za hrvatsko gospodarstvo.
"Hrvatski prijevoznici trebaju se upoznati s transportnim pravom i odredbama o kojima im uvelike ovisi opstanak i konkurentnost na jedinstvenom europskom tržištu", rekla je.
Predsjednik Hrvatske akademije pravne znanosti Željko Horvatić ocijenio je da je taj "kaos propisa" Europske unije izazov za svakoga tko se bavi pravom te da je teško biti specijalist u bilo kojoj grani europskog prava.
Voditeljica Odjela zrakoplovnog prva i međunarodnih poslova Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo Ana Kapetanović upozorila je na opasnost od prevelike regulacije prometne industrije, koja može dovesti do nekonkurentnosti na globalnoj razini. "Većina zračnog prometa regulirana je europskim propisima. No, postoje problemi u primjeni. Ako se industrija preregulira postat će nekonkurentna na globalnom tržištu", upozorila je Kapetanović.
Na preveliku reguliranost ukazao je i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš-Dončić, koji je upitao kako će europski zrakoplovni prijevoznici, koji imaju strogo regulirane uvjete i ne primaju državne subvencije, odgovoriti na primjerice konkurenciju azijskih ili arapskih prijevoznika, koji dobivaju državne subvencije.
Dodao je da se proteklih godina prilikom restrukturiranja poduzeća i primjene pravne stečevine EU-a susreo s puno izazova, navodeći kao primjer zahtjevno restrukturiranje Croatia Airlinesa.
Ocijenio je i da Hrvatska nema preveliki broj agencija te da su joj one potrebne kako bi se zaštitilo tržišno natjecanje i tržište od državnog i privatnog monopola.
U sklopu dvodnevne konferencije, u organizaciji Pravnog fakulteta u Zagrebu i Akademije pravnih znanosti Hrvatske, koja se održava pod pokroviteljstvom Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture te Ministarstva europskih i vanjskih poslova, održat će se niz predavanja i panela, kao i radionica na kojoj će 20 polaznika proći na računalima edukaciju pretraživanja različitih izvora prava EU-a. Veliki dio konferencije bit će posvećen i pitanjima osiguranja rizika u transportu, temi usko vezanoj uz svakodnevno poslovanje i opstanak transportne industrije.