"Svaki kupac ima pravo na promjenu opskrbljivača, što je i osnova za razvoj tržišta električne energije. No, pritom se neki koriste nepoštenim i zavaravajućim postupcima prodaje", tvrde u HEP-u.
Kažu da se neki prodajni agenti predstavljaju kao zaposlenici HEP-a, traže uvid u račune za električnu energiju, pristup i očitanje brojila te građane dovode u zabludu i nude potpisivanje ugovora za opskrbu električnom energijom s drugim opskrbljivačem.
Postoje i primjeri da ovlašteni predstavnici opskrbljivača nude ugovor, pozivajući se na poslovnu povezanost i dogovor s HEP-om, a utvrđeni su i slučajevi krivotvorenja potpisa kupca, kažu u HEP-u.
"Stoga je važno znati da HEP ne angažira prodajne terenske predstavnike niti upućuje svoje zaposlenike u domove kupaca radi ponude ugovora o opskrbi električnom energijom ili bilo kakvih drugih ugovora za kupce kategorije kućanstva", ističu iz HEP-a.
U HEP-u navode i da nemaju dogovor o zajedničkom tržišnom nastupu prema kupcima ni s jednim opskrbljivačem.
Zaposlenici HEP-a ovlašteno obilaze domove kupaca isključivo radi očitanja mjernih uređaja i mogućih drugih poslova, a svi HEP-ovci koji obilaze kuće i stanove nose službenu odoru i iskaznicu koju su obvezni pokazati na zahtjev kupca, kažu u HEP-u.
Dodaju da građani nisu dužni omogućiti obavljanje bilo koje radnje u vezi s mjernim mjestom ili priključkom osobama koje nemaju valjanu iskaznicu HEP-ODS-a ili je odbiju pokazati. Identitet tih osoba mogu provjeriti i telefonski, pozivom u lokalnu elektru, kažu još u HEP-u.