"Hina je poštovana i cijenjena članica Europskog saveza novinskih agencija (EANA) te nepristranim, vjerodostojnim i brzim vijestima doprinosi hrvatskom medijskom i nemedijskom tržištu. Medijska tržišta možda su se promijenila, no potreba demokratskog društva za servisom vijesti na koji se građani mogu osloniti kako bi se informirali nikada nije bilo očitija nego u ovim teškim trenucima migracije i dramatičnih međunarodnih razvoja događaja", stoji u čestitki Europskog saveza novinskih agencija (EANA).
Ističući Hinine recentne uspjehe, od završetka financijske godine s pozitivnom bilancom do tehnološkog napretka, Ministarstvo kulture u čestitki ocjenjuje da su rezultati impresivni. "Sve navedeno samo podcrtava činjenicu da je snažna, stabilno financirana Hina zalog očuvanja kvalitete našeg novinarstva. Svim Hininim djelatnicama i djelatnicima ovom se prigodom zahvaljujem na njihovom iznimnom angažmanu - bolji podsjetnik na Hininu presudnu važnost za čitavo medijsko polje ne bi se mogao poželjeti", ističe se u čestitki Ministarstva.
Predsjednica Republike Kolinda Grabar-Kitarović podsjeća da je prije dvadeset i pet godina, u borbi za neovisnost, mlada hrvatska država osnovala brojne institucije, a među prvima Hinu koja je u tim danima trebala domaćoj i svjetskoj javnosti prenijeti težnju nove demokratske strukture da svijetu predstavi novu državu. "Danas, dvadeset i pet godina kasnije, Hrvatska izvještajna novinska agencija izrasla je u jedan od stupova izvještavanja hrvatske i inozemne javnosti", stoji u čestitki.
Puno uspjeha u daljnjem radu Hini je zaželjela i Hrvatska demokratska zajednica (HDZ), a čestitke su uputili i bivši ravnatelj Hine Branko Salaj te njen prvi glavni urednik Vjekoslav Krsnik.
Hinu je zakonodavac (Sabor) osnovao 26. srpnja 1990., gotovo godinu dana prije proglašenja neovisnosti Hrvatske, stvorivši nacionalnu novinsku agenciju kao važan komunikacijski kanal prema domaćoj i inozemnoj javnosti.
Tim je zakonom Hina ustanovljena kao “republička organizacija” koja se financirala državnim proračunom, a Zakonom od 25. listopada 2001. preustrojena je iz državne novinske agencije u demokraciji primjereni javni medij, odnosno u javnu ustanovu Republike Hrvatske koja se financira temeljem ugovora o skupnoj pretplati s državnim i javnim institucijama, te vlastitim prihodima s tržišta.
Hina je agencija srednje veličine, kao i većina agencija u zemljama EU-a, te danas ima 126 zaposlenih. Pored sjedišta u Zagrebu ima 30 stalnih i povremenih dopisništava u Hrvatskoj i desetak u inozemstvu. Njezin rad godišnje stoji 24 milijuna kuna od kojih jednu trećinu ostvaruje vlastitim prihodima na tržištu.
Budući da je jedina medijska kuća u Hrvatsko koja je obveznik PDV-a u punom iznosu, Hina četvrtinu prihoda ostvarenih po ugovoru o skupnoj pretplati i s tržišta uplaćuje u državni proračun, tako da je stvarni trošak njezina poslovanja za državni proračun 15 milijuna kuna godišnje.
Od početka rada do 1. srpnja 2015., Hina je objavila ukupno 1.798.074 vijesti, što predstavlja dnevni prosjek od 198 vijesti. Također, objavila je 397.178 fotografija.
Na neposrednoj proizvodnji i obradi medijskih sadržaja zaposlena je 101 osoba, a u četvrt stoljeća kroz Hinu je prošlo 307 ljudi od kojih su neki otišli u druge hrvatske medije ili strane agencije, a neki u politiku ili diplomaciju.
Hinini sadržaji danas se mogu naći u gotovo svim relevantnim hrvatskim medijima, a o dosegu i raširenosti njezinih vijesti i izvještaja govori podatak da, primjerice, tridesetak hrvatskih novinskih portala u prosjeku ima dnevno više od 800 objava Hininih vijesti, ne računajući tiskana i online izdanja novina.