Taj slučaj je pred sud iznio par iz Nizozemske čiji je let iz glavnog grada Ekvadora Quita za Amsterdam kasnio 29 sati. Kompanija KLM odbila je platiti odštetu, tvrdeći da su tehnički problemi koji su uzrokovali kašnjenje rezultat izvanrednih okolnosti.
Prema zakonima Europske unije, zračni prijevoznici ne moraju plaćati odštetu ako je otkazivanje ili kašnjenje leta uzrokovano "izvanrednim okolnostima" poput lošeg vremena, štrajva i političke nestabilnosti, koje se nisu mogle izbjeći uz sve poduzete razumne mjere.
U KLM-u su tvrdili da nije istekao rok trajanja neispravnim dijelovima zrakoplova, zbog koji je let kasnio. Isticali su i da proizvođač tih dijelova nije naveo nikakvu konkretnu informaciju o mogućim kvarovima nakon određenog roka upotrebe.
Sud sa sjedištem u Luxembourgu presudio je da se tehnički problemi mogu svrstati pod izvanredne okolnosti ako su, na primjer, uzrokovani sabotažom ili terorizmom, ali da se to ne može reći za one povezane s održavanjem zrakoplova odnosno s propustima u tom održavanju.
"U poslovanju zrakoplovnih prijevoznika takav neočekivani događaj spada u uobičajene aktivnosti zračnog prijevoza, budući da su neočekivani tehnički problemi normalna stvar za zračne prijevoznike", objavio je sud Europske unije u priopćenju. "Nijedna komponenta zrakoplova ne traje vječno", upozorili su suci.
Grupa koja je zastupala putnike iz Velike Britanije Flight-Delayed.co.uk izrazila je zadovoljstvo presudom, istaknuvši da kompanije često odbijaju plaćati odštete pozivajući se nepredviđene tehničke probleme.
"Oko 79 posto zahtjeva odmah se odbacuje ali kada slučaj izložimo na sudu, dobivamo u 98 posto slučajeva, čak i kada su u pitanju tehnički problemi", izjavio je glasnogovornik grupe Raymond Veldkamp.
Udruga europskih zrakoplovnih prijevoznika smatra da bi trebalo preispitati sadašnju regulaciju prva zračnih putnika jer dovodi do različitih tumačenja i sudskih sporova.