Ljubitelji automobila diljem svijeta suglasni su da je DS, koji se u Hrvatskoj popularno nazivao "žabom", bio ispred vremena. Danas, gotovo 60 godina nakon debija u Parizu, za tom se francuskom limuzinom okreću glave kao za malo kojim klasičnim automobilom.
Sve je počelo 5. listopada 1955. kada je na pariškom sajmu automobila skinut plašt s novog Citroenovog automobila. Avangardni dizajn oduševio je gledatelje. Do kraja prvog dana primljeno je 12.000 narudžbi. Već u prvih deset brojka se popela na 80 tisuća.
Citroenov šef Pierre Boulanger nije slutio takav prijem kada je početkom pedesetih godina 20. stoljeća naručio izradu novog velikog vozila. Dizajner kojeg je uposlio za to zvao se Flaminio Bertoni. On je osmislio aerodinamičan oblik automobila koji je izgledao kao da pluta iznad ceste.
DS, što se na francuskom izgovara 'dees', a to je i francuska riječ za božicu, bio je elegantni svemirski brod u usporedbi s masivnim konkurentima iz Britanije ili Njemačke.
Filozof Roland Barthes rekao je da DS izgleda kao da je "pao s neba".
Prostrani automobil s četirima vratima i futurističkim interijerom pokazao se i kao puni poslovni pogodak Citroena.
Među tehnološkim inovacijama posebno se ističe hidropneumatski ovjes koji je zajamčio vožnju kao po tepihu. "Čak i na najneravnijim cestama osjećali ste se kao u sedmom nebu. Vožnja je bila ugodnija nego što je danas u mnogim modernim modelima", tvrdi njemački automobilski entuzijast Franz Peters.
DS je bio prethodnica kasnijeg trenda smanjivanja veličine motora. Prvi motel imao je 1.9-litreni motor i skromnih 75 konjskih snaga, ali izvedba je bila kao u suvremenih šestcilindričnih automobila.
"To je bilo zbog aerodinamičnog oblika i lake konstrukcije", tvrdi Peters.
Kritičari su bili također oduševljeni. "To nije auto budućnosti", napisao je tada Alexander Spoerl u časopisu Der Spiegelu. "To je auto današnjice, a svi ostali su iz prošlosti".
Kako bi zadovoljio potražnju u svijetu, Citroen je "žabu" sklapao u nekoliko tvornica izvan Francuske.
DS se redovno modernizirao i s vremenom se proizvodio u nekoliko varijanti. Posljednja "žaba" sišla s proizvodne trake 1975. godine. Ukupno ih je proizvedeno više od milijun i 330 tisuća primjeraka.
Nikada u svojoj povijesti Citroen nije imao prodavaniji automobil.