A.T. Kearney anketirao je u svibnju ove godine 70 menadžera tvrtki jugoistočne Europe, s tim da su bili ispitani vodeći lideri iz Slovenije, Srbije, Hrvatske, Bosne i Hercegovine, Makedonije i Crne gore. Anketiran je uglavnom top menadžment, od čega 40 posto izvršnih direktora.
Istraživanje je uz ostalo identificiralo tri elementa korporativne izdržljivosti – snažne sposobnosti (snaga), tržišne reakcije (agilnost) i prednosti strukturiranih troškova (vitkost).
"Fokusiranje na snagu i agilnost odražava se u povoljnoj konkurentnoj perspektivi slovenskih tvrtki, koje su zajedno sa makedonskim tvrtkama na vrhu ove kategorije, dok mađarske tvrtke imaju najpesimističnija očekivanja" stoji u priopćenju AT Kaerneya.
Istraživanje se također bavilo s pet ključnih stupova upravljanja operativnim modelima, a to su tehnologija, procesi, organizacija i upravljanje, konfiguracija resursa, sposobnosti i kultura.
"Studija je pokazala da je konkurentni položaj tvrtki izravno pod utjecajem vlastitog načina transformacije operativnih modela i balansiranja snage vlastitih sposobnosti, tržišnih reakcija i troškovnih prednosti", naveo je Domen Zadravec, principal u A.T.Kearneyu. Po njemu, od pet ponuđenih stupova operativnog modela, tvrtke su se većinom fokusirale na prva tri - tehnologiju, procese i organizaciju i upravljanje, a koje su sami autori studije identificirali kao teške kategorije. S druge strane, utvrđeno je kako menadžeri iz jugoistočne Europe bolje prepoznaju "mekoću" kategorije sposobnosti i kulture.
"Pozitivan pogled na svoje konkurentne sposobnosti imalo je 80 posto tvrtki, koje su navele rad na četiri od pet ponuđenih stupova, dok je 70 posto tvrtki s negativnim pogledom na svoj konkurentni položaj navelo maksimalno dva stupa", navodi Zadravec.
Isti zaključci doneseni su i kod upotrebe triju elemenata korporativne izdržljivosti – snage, agilnosti i vitkosti – prilikom čega su tvrtke koje su označile upotrebu višeg broja elemenata imale i pozitivnije poglede na budući uspjeh.
Sve tvrtke svjesne su vrijednosti ravnoteže između ta tri glavna elemenata, koji su u studiji prozvani 'ciljevi transformacije', ali samo je pola tvrtki u regiji i desetina europskih tvrtki primijenila sva tri elementa u svome poslovanju unutar posljednje tri godine.
Studija je, nadalje, dodatno pokazala vrijednost integriranja formalne aktivnosti transformacije u samo srce tvrtki. Mnoge velike tvrtke intenziviraju svoje transformacijske aktivnosti, primjerice, stvaranjem novih funkcija kao što je 'voditelj transformacije'.
"Transformacija je u zadnje vrijeme postala popularna fraza, ali naša studija pokazala je njezinu pravu vrijednost. Kako bi bili uspješni morate imati strategiju i morate ju implementirati. Gotovo sve tvrtke razumiju potrebu za pokretanjem transformacijskih aktivnosti, a mnoge tvrtke imaju priliku učiniti ih sveobuhvatnima. Uspjeh ovisi o usklađivanju svih stupova operativnog modela i uravnoteženja snage, okretnosti i troškova sa razmjerima na tržištu. Studija je pokazala kako će uspjeh u predloženom balansiranom pristupu odrediti budućnost europske konkurentnosti", zaključio je Zadravec.