Svečanost dodjele nagrada održana je u palači Dverce, a Zlatnu penkalu ili grand prix za najbolji pisani materijal osvojio je švedski eno magazin Världens Viner, koji je cijeli jedan broj posvetio Hrvatskoj i u ime kojeg je nagradu preuzeo glavni urednik Johan Franco Cereceda i izdavač magazina Ake Jacobsson.
Grand Prix za najbolji TV materijal (dokumentarnu emisiju) osvojio je austrijski ORF za emisiju "Der Geschmack Europas - Istrien", a nagradu su preuzeli autori Martin Traxl, inače glavni urednik kulturnog programa na ORF-u, i Lojze Wieser, autor i voditelj emisije.
Grand Prix za najbolji blog osvojio je Miguel Nonay iz Španjolske, koji je s tri godine obolio od dječje paralize, a prije tri godine odlučio pisati blog jer je tijekom života puno putovao. On je bio na studijskom putovanju u Zagrebu, Kvarenru i Istri i sve je prošao u invalidskim kolicima, čime su njegovi video materijali približili informacije i o pristupačnosti hrvatskih destinacija svim ljudima s posebnim potrebama.
Osim tih, glavnih nagrada HTZ je dodijelila i priznanja Zlatna Penkala novinarima i blogerima iz Austrije, Belgije, Slovačke, Francuske, Mađarske, Slovenije, Njemačke, Poljske, Japana, Rusije, Nizozemske, Italije, Velike Britanije, Češke, SAD-a, Švedske, Španjolske i Norveške.
Strani novinari, njih više od 30 iz 18 zemalja, u Zagreb su stigli 12. lipnja u pratnji 16 direktora stranih predstavništava HTZ-a. Ostaju do 14. lipnja, domaćini su im ove godine Turistička zajednica grada Zagreba, u čijoj će organizaciji obići i zagrebačke atrakcije.
Uručujući nagrade, direktor Glavnog ureda HTZ-a Ratomir Ivičić istaknuo je važnost stranih medijskih objava za promociju Hrvatske i njenog turizma. "HTZ nagrađuje strane novinare jer i oni pridonose turizmu kao industriji doživljaja i uspjehu hrvatskoga turizma", naglasio je Ivičić.
Pomoćnik ministra turizma Davor Ižaković zahvalio je u ime ministra svim novinarima na objavama kojima pridonose hrvatskom turizmu. "Strani turisti čine 90 posto turističkog prometa u Hrvatskoj pa je važno što o njoj čitaju u svojim zemljama, a iako javni i privatni sektor dosta ulažu u promociju i marketing turizma, uloga medija je u tome sasvim nešto posebno", kazao je Ižaković.
Direktorica zagrebačke Turističke zajednice Martina Bienenfeld u svoje ime i u ime zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića pozdravila je novinare kazavši im da je medijsko pisanje o turizmu jedan od najvažnijih načina promocije i zagrebački turizam i tome može zahvaliti svoj uspjeh.