"Sporazum omogućava bespovratna sredstva u iznosu oko 300 tisuća eura od EBRD kojim će se financirati početna faza cjelokupnog projekta, a nakon završetka studije izvodivosti bit će definiran projektni zadatak i javnim natječajem pozvani arhitekti da isplaniraju budući izgleda dijela Splita na koji se ovaj projekat odnosi", istaknuo je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić koji je potpisao ugovor sa splitskim gradonačelnikom Ivom Baldasarom.
Po riječima ministra, potpisivanje ugovora je prvi korak u realizaciji tog višegodišnje projekta.
"Svaki gradonačelnik, osobito Splita, ima svoj epohalni povijesni trenutak i ja mislim da će Baldasar biti zapamćen kao gradonačelnik koji je pokrenuo ovu novu razvojnu priču Splita u kojoj, uz grad Split, sudjeluju i državna poduzeća: Lučka uprava Split, HŽ Infrastruktura i Hrvatske ceste", kazao je Hajdaš Dončić.
Projektom je, kako je istaknuo, zamišljeno izmještanje željezničkog i autobusnog kolodvora s Istočne obale, a onda bi se tom dijelu grada dao "novi duh" za projekte javno-privatnog partnerstva.
Objašnjava i kako potpisani ugovor može biti "dobar alat" za prijavu europskim fondovima namijenjenim javno-privatnim investicijama.
"Vjerujem da će prostor Istočne obale u Splitu završiti s jednim novim dizajnersko-arhitektonskim iskorakom", kazao je Hajdaš-Dončić.
Splitski gradonačelnik kaže kako će se u realizaciju ovog projekta ići sveobuhvatno, planira se sadašnji željeznički i autobusni kolodvor s Istočne obale premjestiti na područje Kopilice, a da prostor Istočne obale bude u funkciji luke, turizma i grada Splita.
Na tom bi se prostoru gradili hoteli, a na mjestu bivše zgrade Dalmacijavina planiramo gradnju velikog kongresnog centra, kazao je Baldasar.
Pojasnio je kako će se natječajem za uređenje Istočne obale definirati dio grada od sadašnjeg željezničkog kolodvora, ulaz u nju i okolne prostore, kao i srediti i Kopilica i trasa prema splitskoj zračnoj luci, s mogućnošću da i tamo bude napravljen gradski metro.
"Projekt uređenja Istočne obale moguće je financirati jedino strukturnim sredstvima EU, a tek bi u manjem dijelu, do 10-ak posto, mogao bi se financirati gradskim ili državnim proračunom", kazao je Baldasar.
Na upit koliko će koštati realizacija tog projekta, odgovara kako još nisu rađene procjene, ali je spomenuo iznos od oko milijardu eura.
Član Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Vuković kaže kako neće biti poteškoća u izmještanju splitskog željezničkog kolodvora.
Vuković nije želio komentirati novinarski upit o najavi sindikata strojovođa da će se iduće srijede održati štrajk upozorenja.