"Cilj nam je promovirati i pozicionirati Hrvatsku na svjetskoj vinskoj sceni kroz četiri marketinške regije - Slavoniju i Podunavlje, Istru i Kvarner, Dalmaciju te bregovitu Hrvatsku. Ovdje smo jer je Srbija također interesantno tržište za hrvatske vinare, a samo lani je hrvatskih vina izvezeno u Srbiji za više od milijun dolara", izjavila je za Hinu direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK Božica Marković.
Vođeno kušanje hrvatskih vina danas je organizirano i kroz tematsko predstavljanje za sve četiri hrvatske vinske regije.
Marković je istaknula da izvoz i robna razmjena i s jedne i s druge strane bilježe trendove rasta, a cilj današnjeg promoviranja i projekta Vina Croatia-Vina Mosaica je da u Srbiji ciljanoj publici predstavi vinsku scenu Hrvatske i vino kao proizvod, uz mogućnost suradnje da se i vinari iz Srbije promoviraju na hrvatskom tržištu.
Ranije danas Marković se, zajedno s pomoćnikom ministra poljoprivrede RH Zoranom Vasićem, sastala s domaćinima iz resornog odjela Gospodarske komore Srbije.
"Prostora za proširenje suradnje i u ovoj užoj gospodarskoj djelatnosti itekako ima. U prvom redu, spremni smo prenijeti svoja iskustva iz prilagodbe Europskoj uniji u ovoj oblasti, uključujući i zajedničke projekte, a mislim da imamo puno prilike raditi zajedno", rekla je Božica Marković.
Njezina je procjena da ovakve promocije mogu pridonijeti mogućnostima da unaprijeđenje suradnje i trgovine u djelatnosti vinarstva.
"Pojedini srpski vinari su već prisutni u Hrvatskoj, a danas smo dogovorili mogućnosti buduće suradnje i pozvali vinare iz Srbije da održe slične prezentacije u Hrvatskoj, bilo na regionalnim ili međunarodnim sajmovima, da to bude prilika da se i srpska vina kušaju na novim tržištima", rekla je Božica Marković za Hinu.
"Udruženje je odabralo srpsko tržište za promociju hrvatskih vina prvenstveno zbog blizine, ali i tradicije, te zbog toga što je to tržište koje ima veliki uvoz vina. Ovo događanje trebalo bi biti put prema otvaranju tržišta hrvatskih vina u Republici Srbiji, rekao je Predsjednik Udruženja vinarstva HGK Ivica Kovačević.
U promociji sudjeluje 19 hrvatskih vinarija: Agrolaguna , Badel 1862, Belje, De Georgiis, Iločki podrumi, Jako vino, Vinarija Jokić, Vinarija Škaulj, PP Orahovica, Zlatan Otok, Lagradi, Degrassi, PZ Vrbnik, Kutjevo, OPG EliđoPilato, Erdutski vinogradi, Kozlović, PZ Postup i Krauthaker.
Projekt Vina Croatia-Vina Mosaica već je promoviran na ovogodišnjem sajmu BeoWine u Beogradu, a tijekom jeseni nastavit će se aktivnost promidžbe vina na tržištu Srbije, ponajprije na prodajnim sajmovima u nekima od najvećih trgovačkih centara u Srbiji.