Akcijom se želi potaknuti bolji plasman domaćih proizvoda i usluga u turizmu i to povezivanjem turističkog sektora i domaćih proizvođača, a u sportskoj dvorani Žatika u Poreču okupila je 80-ak ponajboljih hrvatskih tvrtki koje će u dva dana u sajamskom okruženju, na 2500 četvornih metara, predstaviti najkvalitetnije domaće proizvode i usluge u područjima hrane i pića, restorana, kuhinja, usluga, soba, kupaonica, kozmetike i wellnes programa, vrtnog namještaja i drugih sadržaja.
Cilj akcije je potaknuti bolji plasman domaćih proizvoda i usluga u turizmu i to povezivanjem turističkog sektora i domaćih proizvođača, rekao je predsjednik HGK Luka Burilović.
Ističe kako je iznimno važno ojačati udio hrvatskih proizvoda u hrvatskom turizmu koji danas, kako je rekao, iznosi oko 55 posto potrošnje u hotelima Hrvatske.
"Osim toga, oko 45 posto ribe koristimo iz izvoza, 52 posto tjestenine te uvozimo 55 posto janjetine. To je nešto gdje mi moramo ojačati hrvatsku proizvodnju, da kroz hrvatski turizam izvršimo taj plasman i pomognemo nacionalnom gospodarstvu", naglasio je Burilović, dodajući da u vrijeme krize svaka zemlja radi na tome da ojača vlastito gospodarstvo te je stoga i ova akcija iznimno važna.
Govoreći o tome može li Ministarstvo turizma utjecati na povećanje udjela hrvatskih proizvoda u hrvatskom turizmu, ministar turizma Darko Lorencin je kazao kako to može uglavnom svojim mjerama, razvojnom politikom te investicijskim ciklusom, produljenjem sezone.
Uz podatak kako turizam po svim fazama odnosno izvorno u ukupnom hrvatskom uvozu sudjeluje s osam posto, Lorencin je ustvrdio kako "ta fama oko vrlo jake uvozne komponente u hrvatskom turizmu uopće ne stoji".
Istaknuo je i kako je Ministarstvo turizma izradilo projekt, koji će krenuti tijekom ljeta, koji se odnosi na područje pripreme hrane i gastronomiju, a koji podrazumijeva pokretanje centara izvrsnosti širom zemlje.
Lorencin je iznio i podatak kako će investicije u turističkom sektoru ove godine iznositi pola milijarde eura, dok su primjerice prošle godine iznosile 410 milijuna, a 2013. godine 230 milijuna eura.
Pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić naglasio je kako je Hrvatska dio europskog tržišta te kako svi moraju biti svjesni činjenice da se kupnjom hrvatskog proizvoda otvaraju i zadržavaju radna mjesta.
"Hrvatski proizvod mora biti konkurentan, da je na najvećim mogućim standardima i da je kao takav privlačan drugim zemljama", istaknuo je Kružić, dodajući da će Ministarstvo gospodarstva svojim operativnim programima i ukidanjem parafiskalnih nameta pomoći gospodarstvu.