U skupini neživotnih osiguranja, koja u ukupnoj premiji imaju udio od 67,7 posto, zaračunata bruto premija iznosila je 1,72 milijarde kuna i manja je 3,8 posto u odnosu na kraj ožujka prošle godine.
Najzastupljenija vrsta osiguranja i nadalje je osiguranje od odgovornosti za upotrebu motornih vozila sa zaračunatom bruto premijom od 514,7 milijuna kuna, a ta vrsta osiguranja i u ožujku ove godine, pod utjecajem liberalizacije tržišta obveznog autoosiguranja, bilježi pad premije i to za 19,4 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
U sklopu osiguranja od odgovornosti za upotrebu motornih vozila, najveći udio ima obvezno osiguranje vlasnika odnosno korisnika motornih vozila od automobilske odgovornosti za štete nanesene trećim osobama. U tom segmentu premija na kraju ožujka iznosi 493,3 milijuna kuna i niža je 21,4 posto u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Ukupno su u tri mjeseca ove godine sklopljene 444.169 police, odnosno 2,4 posto više nego u istom razdoblju lani. No, prosječna premija u obveznom autoosiguranju, koja je iznosila 1.110,68 kuna, na godišnjoj je razini pala za 23,2 posto, pokazuju podaci HUO-a.
U skupini životnih osiguranja zaračunata bruto premija na kraju ožujka je iznosila 820,27 milijun kuna te je za 24,1 posto veća u odnosu na ožujak 2014.
U strukturi, najveći udio ima klasično životno osiguranje s premijom u iznosu od 735,3 milijuna kuna ili 22,7 posto višom. Slijede životna ili rentna osiguranja kod kojih ugovaratelj osiguranja snosi rizik ulaganja sa zaračunatom premijom od 38,36 milijuna kuna i rastom od čak 113,6 posto, dok su na trećem mjestu dopunska osiguranja životnog osiguranja sa zaračunatom bruto premijom od 38,2 milijuna kuna, što je rast na godišnjoj razini za 2,1 posto.
CO i dalje drži najveći udio na tržištu
Podaci HUO-a pokazuju da Croatia osiguranje i dalje drži najveći udio na hrvatskom osigurateljnom tržištu. Croatia osiguranje s ukupno zaračunatom premijom u prva tri mjeseca u iznosu od 886,3 milijuna kuna drži 34,89 posto tržišta.
Na drugom mjestu je Allianz s ukupnom premijom od 390,18 milijuna kuna i udjelom od 15,36 posto, a treće mjesto na hrvatskom tržištu po ukupnoj premiji ima Euroherc osiguranje, koje posluje samo u neživotnim osiguranjima. Ukupna premija Euroherca je krajem ožujka iznosila 185,7 milijuna kuna, čime zauzima 7,31 posto tržišta.