Time je od danas premješten čitav trajektni promet iz središta Zadra na Polutoku u Luku Gaženica. Sve trajektne linije koje su do sada plovile s otoka prema Poluotoku sele se u Luku Gaženicu, a u gradskom središtu ostaju samo putničke brodske i brzobrodske linije. Otočani s Ugljana i Pašmana dobili su devet novih linija koje će održavati Jadrolinjin brod "Dora", kapaciteta 250 mjesta.
Svečanosti otvaranja, kojoj su nazočili i ministar obrane Ante Kotromanović i umirovljeni general Ante Gotovina, nisu bili prisutni gradonačelnik Zadra Božidar Kalmeta i zadarski župan Stipe Zrilić.
U nazočnosti predstavnika tvrtki graditelja iz konzorcija Strabag te Lučke uprave Zadar, ministar Hajdaš Dončić je istaknuo kako je u projekt Luke Gaženica uloženo više od milijardu kuna te kako Zadar zbog Zračne luke i brojnih hotela ima sve komparativne prednosti da u budućnosti postane tzv. "home port" za brodove na kružnim putovanjima.
Ujedno je otvorena privremene zgrade terminala, za koju je ministar rekao da zadovoljava potrebe, a konačno rješenje zgrade terminala dogovoreno je s dvjema bankama te će biti dovršena do kraja 2017. godine i trebala bi biti tri puta jeftinija od prvotno planirane zgrade s direktnom uštedom od 15 milijuna eura.
Na pitanje za komentar nedolaska predstavnika lokalne vlasti i otočkih općina, Hajdaš Dončić je rekao kako su načelnici nekorektni jer je sve dogovoreno u ministarstvu prije dva tjedna kada je pronađeno privremeno rješenje. Nije htio govoriti ni o bojkotu otvaranja od strane zadarskog gradonačelnika Kalmete i župana Zrilića, jer im, kako su rekli, nije dopušteno govoriti na svečanosti.
"To govori više o njima, nego o meni, ne želim to komentirati. Ne mogu nikome zabraniti da govori. Ja sam protivnik koncepta Fimi medija. Toga se svi sjećamo, sjećamo se kako otvaralo prije pet - šest godina, bez uporabnih dozvola, radio se kirbaj i svirala Severina i na kraju nismo dobili ništa. Ja sam uvijek za funkcionalno otvaranje", poručio je Hajdaš Dončić.
Đani Štambuk iz Lučke uprave Zadar najavio je kako već od 24. travnja dolaze prvi brodovi na kružnim putovanjima. Naveo je kako za 2016. godinu očekuju 130.000 putnika samo na kruzerima, što je povećanje za 50 posto prometa i svi bi trebali pristajati u Gaženicu.
Inače, otočki načelnici jutros su u priopćenju za javnost istaknuli kako se protive preseljenju trajektnog prometa u Luku Gaženica s obzirom da ona nije dovršena kako je predviđeno prvotnim projektom arhitekta Nikole Bašića, koji je uključivao i izgradnju kompletno opremljenog putničkog terminala.
Smatraju da nema potrebe za tolikom žurbom s otvaranjem trajektne luke, jer privremena odgoda u konačnici neće štetiti projektu luke Gaženica, a uvelike će utjecati na život i svakodnevne potrebe otočana. Nedopustivo je da se plovidbeni red sazna tek tri dana prije početka prometovanja nove brodske linije Preko - Poluotok, kad znamo da upravo o toj liniji u mnogome ovise školske i radne obveze otočana jer je većina njih upravo usmjerena prema zadarskom Poluotoku, piše, između ostaloga, u priopćenju načelnika ove četiri općine na Ugljanu i Pašmanu.
U novu trajektnu Luku Gaženicu država je uložila oko milijardu i 100 milijuna kuna financiranih kreditom Europske investicijske banke i Njemačke razvojne banke. Gradnju su pratile novčane, političke, kao i tehničke poteškoće. Od preniskih rampi na koje trajekti Jadrolinije nisu mogli pristati, pa su se moralu ugrađivati novi čelični nosači, do preprojektiranja zgrade terminala, čija je cijena s prvotno planiranih 375 milijuna kuna, snižena na pet milijuna kuna, te je na kraju izgrađena privremena kontejnerska zgrada terminala.
Jedan dio buduće nove zgrade kompletno će izgraditi država i u njoj će svoje prostore imati Lučka uprava, Carina, Jadrolinija te Lučka kapetanija, dok će drugi biti ostavljen u visokoj "roh bau" fazi kako bi budući potencijalni koncesionari mogli sami urediti prostor.
U sklopu projekta izgrađeno je ukupno 1.420 metara obale s 12 priveza za trajekte, 300 metara obale za novu ribarsku luku te primarni lukobran u dužini od 180 metara. Osim otočnog, dužobalnog i međunarodnog trajektnog prometa može primiti i najveće brodove za kružna putovanja.