Doznaje se to iz te tvrtke koja je prošle godine u ljeto u Hrvatskoj krenula s prvim letovima, povezujući Split i Jelsu na Hvaru. Zanimanje za te letove bilo je iznad njihovog očekivanja, a 75 posto putnika bili su domaći. Početkom prošlog listopada krenuli su i s prvim povezivanjem Zagreba s otocima, odnosno s Rabom, a nedavno su kao novost u svojoj mreži za ovu godinu najavili sezonsku liniju prema i iz Novalje na otoku Pagu.
"Ta bi linija trebala krenuti od 1. lipnja ove godine i bit će aktivna do 30. rujna, za što smo veliku podršku dobili od novljanske lokalne uprave na čelu s gradonačelnikom kao i lučke uprave koji su prepoznali vrijednost tog projekta", ističu iz ECA-e.
Novalja će tako ovoga ljeta biti povezana hidroavionima sa Splitom, Zagrebom, Zadrom, Pulom i Rijekom, ali i Anconom čim bude moguće. "Investicija za hidroavionsko pristanište u Novalji iznosi 700 tisuća kuna plus 41 milijun kuna za avion kojim će se servisirati linije koje povezuju Novalju", iznose iz ECA-e.
Napominjući da su u pozitivnim pregovorima i sa otocima Cres, Mali Lošinj, Korčula, Lastovo te Dubrovnikom, u ECA-i vjeruju da će na tim i drugim željenim lokacijama pronaći rješenja te da će Hrvatska od ovog ljeta biti, kako kažu, povezana kao nikada prije.
Trenutno je u floti ECA-e tri hidroaviona, do ljeta im stižu još četiri nova, a zapošljavaju 55 djelatnika. "Ako otvorimo sve lokacije koje želimo, plan je da zaposlenih bude 400", dodaju iz te tvrtke.
Ranije su iz te tvrtke napominjali da zanimanja za njihove letove ima dosta, ali da uspostava i red letova ovisi i o raspisivanju natječaja za koncesije za aerodrome na vodi koji se pripremaju.
U svakom njihovom avionu je otprilike 19 sjedala, a do sada su u cijeli projekt investirali 15 milijuna eura, a planiraju uložiti dodatnih 20 milijuna eura ako sve bude išlo kako su zamislili.
Tvrtka ECA je registrirana u Hrvatskoj, iza nje stoji strani kapital, većinom njemački, a svi hidroaviononi osim plovnica za polijetanje i slijetanje na vodu, imaju i kotače pa mogu sletjeti i na tlo/zemlju, i to i po teškim vremenskim uvjetima.