FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Udruživanje kao uvjet razvoja voćarstva glavna tema savjetovanja voćara

Autor: tper
ZAGREB, 21. veljače 2015. (Hina) - U organizaciji Hrvatske voćarske zajednice (HVZ) i Savjetodavne službe od 26. do 28. veljače u Svetom Martinu na Muri održat će se 10. međunarodno savjetovanje hrvatskih voćara.

Glavna tema savjetovanja, kako je kazao Frane Ivković iz HVZ-a, je udruživanje kao uvjet daljnjeg razvoja hrvatskog voćarstva.

Razgovarat će o problemima koje muče voćare i kako ih rješavati, ali također i zatražiti od službene politike, odnosno Vlade i resornog Ministarstva poljoprivrede da se odrede prema toj važnoj gospodarskoj grani.

Ivković napominje kako se proteklih godina pogodovalo otkupljivačima i trgovcima, a ne voćarima. Dok su voćari podizali voćnjake skupim kreditima uz kamate šest-sedam posto, otkupljivači su potporama dobivenim za otkup jabuka i mandarina gradili hladnjače i sada ucjenjuju voćare sa otkupnom cijenom.

Iznio je i podatak da su jabuku vrhunske kakvoće iz posljednje berbe trgovački lanci otkupljivali po 1,3 kune za kilogram, dok izračun proizvodnih troškova pokazuje da je, ovisno o sorti i primijenjenim tehnologijama, za proizvodnju jednog kilograma jabuka nužno investirati između 1,3 i 2,2 kune ili, u prosjeku 1,8 kuna.

Proizvođači su, kako je kazao, uglavnom počeli propadati jer ne mogu proizvoditi jabuku ispod cijene koštanja.

Okrupnjavanja kroz proizvođačke organizacije i izgradnja distribucijskih centara s hladnjačama uvjet su za razvoj hrvatskog voćarstva, smatra Ivković.

Ističe kako su za prostor Hrvatske, kad je riječ o proizvodnji jabuka, potrebne tri proizvođačke zadruge ili organizacije s isto toliko hladnjača.

Tek s tom infrastrukturom hrvatski voćari mogu biti konkurentni svojim europskim kolegama, kazao je Ivković te dodao kako samo sa koncentriranom proizvodnjom i visokom kvalitetom možemo biti konkurentni.

(Hina) xtp

An unhandled error has occurred. Reload 🗙