Broj sajmova za ovu godinu, prema programu rada HTZ-a, za 11 je manji u odnosu na prošlu godinu. No, iz Glavnog ureda HTZ-a napominju da nastupe na sajmovima osim njih samostalno organiziraju i županijske/regionalne te gradske turističke zajednice, kao i predstavništva HTZ-a, što u konačnici znači i više od navedenog broja sajmova.
Ove će se godine, kao i lani, organizirati i road show i jednokratne prezentacije na javnim mjestima za širu publiku u inozemstvu, specijalizirane prezentacije za ciljane skupine, poslovne partnere i medije kao i poslovne radionice Sell i Buy Croatia.
Važnim za promociju u HTZ-u smatraju to što da se ove godine s oglašavanjem krenulo znatno ranije nego prošlih godina, i to pojačanim klasičnim ili offline te online oglašavanjem kako bi se osigurala veća prisutnost turističke Hrvatske u raznim medijima i što veći doseg i prepoznatljivost brenda.
Očekuju da će svim promotivnim i drugim tržišnim aktivnosti ove godine ostvariti pozitivne učinke za hrvatski turizam, među kojima i povećanje fizičkog obujma turističkog prometa (dolazaka i noćenja), prema procjenama za oko najmanje 2 posto u odnosu na 2014.
Siječanj najjači sajamski mjesec
Od ukupno 24 sajma na kojima će biti predstavljena hrvatska turistička ponuda za ovu godinu, 17 je općih turističkih sajmova, a osam specijaliziranih (po tri kamping i nautička sajma te dvije kongresne burze), a najviše će ih, deset, HTZ 'odraditi' u siječnju te sedam u veljači, dok su ostali u ožujku (tri), svibnju (jedan), studenom (dva) i prosincu (jedan).
Prvi su ove godine već krenuli i to protekloga tjedna u nizozemskom Utrechtu i austrijskom Beču, dok se ovoga tjedna nastavljaju sajmovi u njemačkim gradovima Stuttgartu i Duesseldorfu, a slijede sajmovi u Leeuwardenu (Nizozemska), New Yorku, Ljubljani, Madridu, Bratislavi i krajem siječnja u Zuerichu, gdje će Hrvatska na sajmu FESPO biti i zemlja-partner s pojačanim nastupom.
U veljači slijede nastupi na sajmovima u Bruxellesu, Milanu, Muenchenu, Pragu, Beogradu, Herningu i Essenu, u ožujku u Berlinu, Tulinu i Moskvi, u svibnju u Frankfurtu, a u studenom u Londonu i Barceloni te u prosincu u Parizu.
Offline i online oglašavanje ove godine na 18 tržišta
Offline i online oglašavanje HTZ će ove godine provoditi na 18 emitivnih tržišta svrstanih na primarna i sekundarna, pri čemu su primarna Njemačka, Austrija, Ujedinjena Kraljevina, Skandinavija, Italija, Francuska, Slovenija, Hrvatska, zemlje Beneluxa, Švicarska, Španjolska, SAD i Japan, a sekundarna Poljska, Rusija, Češka, Mađarska i Slovačka. Najviše će se oglašavati sunce i more, kampovi, nautika, kultura, vino i gastronomija, aktivni odmor, poslovni turizam te zdravstveni turizam.
Od ukupno planiranih 61 milijun kuna za offline oglašavanje (tiskovine, televizija, radio, outdoor-plakatiranje, video wall-ovi, javni prijevoz i drugi) utrošit će se 20 milijuna kuna, na online (renomirani portali i najpopularnije internet tražilice) 33,21 milijun kuna, a na komunikaciju na društvenim mrežama (postojećim kanalima HTZ-a na Facebooku, Twitteru, YouTubeu, Google+, Instagramu, Pinterestu, Foursquareu i LinkedInu) 5 milijuna kuna.
Iz Glavnog ureda HTZ-a ističu da će se oglašavanje na svakom pojedinom tržištu provoditi isključivo za pojedine geozone utvrđene novim Strateško marketinškim planom hrvatskog turizma (SMPHT) odnosno za velike gradske aglomeracije koje imaju najveći emitivni potencijal i koje mogu generirati obujam prometa s izravnim zračnim linijama ili u dometu cestovne povezanosti od četiri do šest sati vožnje. S izravnim zračnim linijama utvrđeno je tako 56 zona, a s cestovnom povezanosti od četiri do šest sati vožnje njih 27.
U svemu tome naglašavaju i da su s oglašavanjem za ovu godinu krenuli znatno ranije nego prethodnih, pa je tako online oglašavanje na nekim tržištima (UK, Njemačka, Skandinavija, Nizozemska i Francuska) krenulo već krajem prošle godine, dok veći dio počinje već u veljači, pri čemu su, kako kažu, imali u vidu da je za neka tržišta presudan 'tajming' u donošenju odluka za provođenje godišnjeg odmora (tržišta ranog bukinga).
Dodaju i da će posebno promovirati i oglašavati (offline i online) PPS projekt produljenja sezone sa 2,8 milijuna kuna.