FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Milijuni eura potrošeni na nepotrebne zračne luke u EU-u

Autor: ztre
ZAGREB, 17. prosinca 2014. (Hina) - Dvadeset zračnih luka financiranih sredstvima EU-a u Estoniji, Grčkoj, Italiji, Poljskoj i Španjolskoj nepotrebno je u zadnjih deset godina potrošilo velik novac poreznih obveznika, otkriva Europski revizorski sud.

Europski revizorski sud (ECA) u novom izvješću objavljenom u utorak otkriva da je na te zračne luke nepotrebno potrošeno 255 milijuna eura.

"Ovo je važno otkriće", rekao je Luc T'Joen, glavni autor izvješća, novinarima u Bruxellesu, prenosi EUobserver.

Te zračne luke dobile su 666 milijuna eura europskog novca od 2000. do 2013., a revizija se odnosi na 460 milijuna.

Nepotrebni projekti na malim regionalnim zračnim lukama, loš nadzor Europske komisije, izostanak kontrole kvalitete na lokalnoj razini i pretjerana očekivanja kad je riječ o broju putnika neki su od problema koji su doveli do toga.

"Utvrdili smo da neke zračne luke nisu dugoročno profitabilne, neke su premalo iskorištene, a neke nisu uopće", rekao je član ECA-e George Pufan, prenosi dpa.

Revizija je pokazala da sedam od tih 20 zračnih luka nije profitabilno i "možda će morati biti zatvorene ako ne budu dobivale kontinuiranu javnu financijsku potporu."

U to spada pet španjolskih zračnih luka - Badajoz, Burgos, Cordoba, La Palma i Vigo - kao i Crotone u Italiji i Kastorija u Grčkoj.

Devet od 20 zračnih luka provelo je jedan ili više projekata koji uopće nisu bili potrebni, a na njih je potrošeno 129 milijuna eura europskog novca, po izvješću.

Kao primjeri se navode širenja terminala koja "nisu bila prijeko potrebna", "neopravdana" povećanja kapaciteta pista i "značajno preoptimistične" prognoze broja putnika, navode revizori.

To je bio slučaj sa zračnom lukom u Cordobi, na jugu Španjolske, gdje se "proširena pista rijetko koristi a povećani prostor... služi kao parkiralište za nekomercijalne zrakoplove." EU je taj projekt financirao s 12,6 milijuna eura.

Zračna luka u Cordobi imala je 2013. 6955 putnika, a prognozirano je 179.000, navodi ECA. S druge strane, milijuni putnika prošli su kroz obližnje zračne luke u Malagi i Sevilli.

Zračna luka u Fuerteventuri sagradila je novi terminal s 21 milijunom eura iz europskih fondova. Dio terminala je zatvoren jer je prevelik. Očekivali su 7,5 milijuna putnika do 2015., no prošle ih je godine bilo samo 4,3 milijuna.

Zračna luka u Kastoriji u Grčkoj potrošila je preko 5 milijuna eura za gradnju piste koja nikada nije korištena. Ta je zračna luka u sedam godina ostvarila prihod od samo 176.000 eura, a troškovi su narasli na 7,7 milijuna eura. Prošle godine imala je 5300 putnika, neznatno više nego godinu dana prije.

Zračne luke u Italiji, Poljskoj i Estoniji obuhvaćene revizijom nisu ništa bolje.

Posebna istraga Reutersa pokazala je također da je EU dao Poljskoj, koju se obično smatra dobrim primjerom korištenja europskih fondova, više od 100 milijuna eura za gradnju triju zračnih luka koje se slabo koriste.

Europska komisija priznala je, komentirajući ta izvješća, da "u nekim slučajevima" ta ulaganja nisu "učinkovito korištenje europskih fondova". No zahvaljujući "radikalnoj" promjeni pravila za novo financijsko razdoblje od 2014. do 2020. i uvođenju bolje kontrole kvalitete projekata, "to se neće ponoviti", rekao je glasnogovornik EK za proračun Jakub Adamowicz, prenosi AFP.

(Hina) xzt ydv

An unhandled error has occurred. Reload 🗙