Dionica željezničke pruge od Dugog Sela do Križevaca, u dužini od 38 kilometara, prva je koja će se izgraditi i obnoviti novcem EU, a radovi će započeti na proljeće, potvrdio je novinarima nakon sjednice Vlade i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.
Europska komisija u utorak, 9. prosinca donijela je odluku da će financirati taj veliki projekt izgradnje drugoga kolosijeka i rekonstrukcije željezničke pruge na dionici Dugo Selo-Križevci, kao dio Operativnog programa Promet 2007.-2013..
Riječ je, kako se napominje i u priopćenju Ministarstva, o prvoj takvoj odluci od ulaska Hrvatske u Europsku uniju budući da svi projekti iznad 50 milijuna eura moraju dobiti potvrdu Europske komisije.
"Projekt rekonstrukcije i dogradnje drugog kolosijeka dionice Dugo Selo - Križevci prepoznat je kao jedan od prioriteta modernizacije željezničke mreže u Republici Hrvatskoj, a dio je velikog projekta uspostave dvokolosiječne željezničke pruge visoke učinkovitosti za mješoviti promet na cijelom Mediteranskom koridoru, kojim se Pirinejski poluotok, preko luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte povezuje s mađarsko-ukrajinskom granicom. Budući je luka Rijeka pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju postala točka ulaska/izlaska za jedinstveno europsko tržište, očekuje se pojačan promet prema državama srednje Europe, a ovo je prvi projekt kojim se Rijeka i Zagreb povezuju s mađarskom mrežom", ističu iz Ministarstva.
Dionica Dugo Selo-Križevci prva je dionica sjevernog dijela koridora, a s obzirom da je jednokolosječna podliježe mnogim ograničenjima brzine i jedno je od uskih grla u ovom dijelu koridora. Stoga je cilj kroz ovaj projekt prugu učiniti dvokolosiječnom s puno povoljnijim uporabnim svojstvima, čime će se zadovoljiti zahtjevi za koridorski promet i prijam interoperabilnih teretnih vlakova te omogućiti povećanje kapaciteta pruge i kvalitete života ljudi uz prugu, uz značajno ulaganje u zaštitu od buke.
Osim toga, kako naglašavaju iz Ministarstva, značajno će se smanjiti vrijeme putovanja od Dugog Sela do Križevaca, s 30 na 18 minuta, što će predstavljati uštedu od oko četiri milijuna eura od 2017. godine.
Planirane aktivnosti na projektu uključuju izgradnju drugog kolosijeka na cijeloj pružnoj dionici duljine 38,2 kilometara, izgradnju 17 novih željezničko-cestovnih i dva pješačka prijelaza, izgradnju 11 novih nadvožnjaka, jednog podvožnjak i šest pothodnika, nadogradnju stabilnih postrojenja električne vuče, modernizaciju signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja te izgradnju 37 kilometara servisne ceste uz kolosijek.
Korisnik projekta je HŽ Infrastruktura, koja trenutno provodi drugi krug javne nabave za radove, a potpisivanje ugovora očekuje se krajem ožujka 2015. Početak radova očekuje se u travnju 2015. godine, a trajanje radova je četiri godine, navode iz Ministarstva.
Ističu i kako se u razdoblju od 2014. do 2020. godine planira nadogradnja i preostalih dionica koridora - modernizacija i nadogradnja od Križevaca do Koprivnice i mađarske granice kod Botova, nadogradnja i rekonstrukcija dvokolosječne pruge na dionici Hrvatski Leskovac-Karlovac te izlaz iz Rijeke.
Projekti su sastavni dio liste projekata u Operativnog programa Kohezija i konkurentnost te se pripremaju za sufinanciranje u programskom razdoblju 2014.-2020.