FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Predsjednički izbori: počela službena kampanja

Autor: mudi
ZAGREB, 9. prosinca 2014. (Hina) - U ponoć je i službeno počela izborna promidžba za šeste predsjedničke izbore od neovisnosti, raspisane za nedjelju, 28. prosinca.

Promidžba će trajati 18 dana, dakle do 26. prosinca kada počinje izborna šutnja.

Vrijeme je to u kojem će četvero kandidata za predsjednika odnosno predsjednicu države i službeno biračima predstavljati i tumačiti svoje izborne programe. To su Kolinda Grabar Kitarović (HDZ), Ivo Josipović (SDP), Milan Kujundžić (Savez za Hrvatsku) i Ivan Vilibor Sinčić (Živi zid).

Državno izborno povjerenstvo (DIP) za službene kampanje može upozoravati na eventualnu nelojalnu konkurenciju, pozivati na korektnost, tražiti ravnomjernu medijsku zastupljenost kandidata, kandidati mu mogu upućivati prigovore, podsjećaju u DIP-u.

DIP u predsjedničke izbore ulazi sa širim ovlastima u pogledu nadzora financiranja. Za razliku od prijašnjih izbora, sada ima mogućnost u realnom vremenu pratiti donacije koje dolaze na račune kandidata, gdje se odlijevaju i na koje troškove, objasnio je predsjednik Povjerenstva Branko Hrvatin.

Osam milijuna kuna iznos je koji svaki kandidat odnosno kandidatkinja može potrošiti na promidžu. Ne izabere li se predsjednik ili predsjednica u prvom krugu, za dvoje kandidata koji uđu u drugi taj se iznos može povećati do 1,6 milijuna kuna.

Kandidati promidžbu mogu financirati iz donacija i vlastitih sredstava. Donacije mogu prikupljati najkasnije do završetka promidžbe, dakle do ponoći 26. prosinca.

Pravne osobe mogu kandidatu donirati najviše 200 tisuća kuna, fizičke, a to su građani i obrtnici, najviše 30 tisuća kuna. Donacije mogu biti novčane, robne te u vidu usluge. Volonterski rad ne smatra se donacijom.

Okvirna slika donacija znat će se sedam dana prije dana izbora, do tada, naime, kandidati moraju DIP izvjestiti o primljenim donacijama i troškovima promidžbe.

Najkasnije tri dana od početka službene kampanje (9. prosinca) kandidati moraju objaviti hoće li i koliko vlastitih sredstava uložiti u kampanju.

Prvi je to, još 5. prosinca, učinio Kujundžić objavivši da će potrošiti najviše 50 tisuća kuna i to isključivo iz plaće koju zarađuje u KBC Dubrava.

U izbornoj promidžbi zabranjeno je koristiti uredske prostorije, službena vozila i uredsku opremu državnih tijela i jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave. Zabranjeno je koristiti sredstva državnog proračuna ili proračuna lokalnih jedinica koja kandidati, kao dužnosnici Republike Hrvatske ili ovlašteni lokalni dužnosnici, koriste u obavljanju svojih dužnosti.

(Hina) xum ynl

An unhandled error has occurred. Reload 🗙