"Prije godinu dana ponovo smo pokrenuli proizvodnju motorkotača iako smo morali krenuti od nule", kaže direktor Tomosa Matjaž Kanduč, te dodaje da trenutno montiraju oko 600 mopeda mjesečno i sve prodaju, dobrim dijelom na zahtjevna tržišta s kojih imaju narudžbe za iduća puna četiri mjeseca.
"Reakcije tržišta su vrlo dobre, kvaliteta nam je u prvom planu jer je to kupcima u vrijeme krize najvažnije", kazao je Kanduč čija je ambicija da brand iz nekadašnjeg "Made in Europe", pretvori u "Made in EU" budući da je Slovenija već deset godina u Europskoj uniji.
"Nije nam cilj da za 500 eura nudimo skuter koji će biti bolji od kineskog nego izrada proizvoda koji će biti izdržljiv, kvalitetan i štedljiv, a trajat će 30 godina", kazapo je Kanduč za Slovensku tiskovnu agenciju STA.
U programu tvornice iz Kopra zaposleno je trenutno 30-ak ljudi, a u suradnji s jednim partnerom iz Hrvatske planira se i izrada elektrificiranih vozila na dva kotača.
Firma koja je svojedobno zapošljavala više stotina ljudi svojedobno je osnovana u Sežani, odakle i ime Tomosa, što je akronim za Tovarna motorjev Sežana, a najprije je proizvodila vozila po Puchovoj licenci.
Tvornica je kasnije prebačena u Koper, gdje i sada radi, nakon višegodišnjeg zastoja zbog gubitka velikog nekadašnjeg jugoslavenskog tržišta i pojave konkurencije.
Najveća tržišta Tomosa u Europi sada su Nizozemska i Švicarska, a ima naručitelja i iz Velike Britanije, Njemačke i Austrije, te s područja bivše Jugoslavije, posebno za skutere koje koriste poštari.