"Svi podaci potvrđuju da kontinuirano raste jaz između podataka o potrošnji koji daju proizvođači i stvarne potrošnje", kazao je voditelj europske podružnice ICCT-a Peter Mock za njemački list Der Spiegel.
ICCT je analizirao podatke više od 500.000 vozila koja se kreću europskim cestama koristeći vodeće internetske portale.
Angažirani vozači koriste vlastite datoteke kojima uspoređuju stvarnu potrošnju goriva s onom drugih vlasnika istih vozila i službenim podacima proizvođača.
Analiza podataka popularne njemačke mrežne stranice spritmonitor.de pokazuje da je taj raskorak porastao sa sedam posto u 2001. na 30 posto 2013. godine. Slični rezultati prikupljeni su s drugih specijaliziranih mrežnih stranica u Britaniji, Francuskoj i Nizozemskoj.
Stručnjaci ICCT-a kažu kako je automobilska industrija ostvarila značajan napredak na polju smanjivanja potrošnje goriva i emisije C02 no izrazili su zabrinutost zbog ovog raskoraka.
Proizvođači automobila podatke o potrošnji goriva dobivaju u laboratorijskim uvjetima odobrenom metodologijom koja je predmetom kritika zbog neuvažavanja stvarnih uvjeta vožnje na europskim cestama.